Pressure is my only friend.

2012-02-28 @ 16:30:09 Tankar
{ 0 Kommentarer }
Jag hinner vara hemma i Sverige i en dag, en ynka dag, och redan känner jag stressen krypa under skinnet. Saker jag missat, saker jag måste hinna, saker som ska planeras och ordnas, saker som krockar i planering och där jag dessutom inte vet hur jag ska välja. Det klumpas i magen. Hatar att vara lättstressad och just nu försöker jag lista ut hur jag ska lösa allt. Det har varit skönt att koppla bort en tid, men nu kommer det tillbaka och sköljer över mig som en våg..

Some people die young.

2012-02-27 @ 19:55:49 Vardag
{ 2 Kommentarer }

Nu sitter jag hemma i köket i lägenheten. Oj så skönt. Resan gick bra. Men man är lite sliten efter ca 22 timmars resande. Bil till Bangkok, flyg och sen bil från Stockholm.

Det första jag gjorde var att ta en skön dusch och sen bjöd Fredriks pappa på middag, korv och makaroner och rivna morötter. Sjukt gott nu när det var så längesen! Och massa mjölk på det. Sen har vi handlat och hämtat lite post hos mamma och pappa. Slängt ut resväskorna på balkongen och fixat lite allmänt här hemma. Otroligt slö kväll, ska fika lite filmjölkslimpa som Fredriks fina mamma bakat åt oss, och sen blir det nog sängen. Trött är bara förnamnet, man sover inte helt bra sittandes i ett flygplan. Har lagt in bilderna också, 1242 st. Så framöver här kommer det en hel del. Bilden ovan tog vi på Koh Samet med världens finaste strand typ.

Sov gott. Och ett smått grattis i förskott till Madde som fyller 19 år imorgon!! :)

Och hemresa.

2012-02-26 @ 11:16:38 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Japp. Nu är det dags. Allt är städat, allt är packat och fixat och nu väntar vi bara på skjuts. Idag körde jag lite styrka när klockan ringde. Sen käkade vi frukost, massor av frukt, bröd och yoghurt. Sen har vi solat järnet, och läst såklart. Packade ihop det sista och började städa ordentligt. Sen åkte vi och åt lunch i byn. Åt en sandwich med sallad, grillat kött och sweetchili. Sen köpte vi lite färdkost och fika. Åkte hem och fikade lite och sen har kg städat det allra sista. Nu är det lite chill inomhus och strax åker vi alltså. Ta hand om er!

2012-02-25 @ 17:23:29 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Sista dagen idag. Hade tänkt skriva "nedräkningen har börjat", men vafan, den är ju över nu. Imorgon åker vi hem. Det är med lite sorg i hjärtat faktiskt, det är och har varit helt jäkla underbart här nere. Å andra sidan saknar jag lägenheten, sängen, all mat, alla fina vänner, riktigt kranvatten osv. Skulle kunna skriva en lång lista. Men det får räcka! Ska bli skönt att komma hem, men resan har verkligen varit perfekt. Imorgon vid 6 (12 på dagen för er) åker vi till Bangkok. Vid midnatt flyger vi mot Sverige, landar kring 06.00 svensk tid på måndag. Idag då, sista dagen började vi först med promenad, den vanliga svängen. Sen frukost och sola/läsa. Satt mestadels i skuggan för att inte bränna mig när solen låg på som mest. Sen gick vi ner en liten bit längs vägen bara och åt lunch. Blev stekta grönsaker och tempura-räkor för mig, friterade alltså. Sen blev det lite melon till efterrätt och solande i flera timmar. Läste ut en bok idag och hann läsa hälften av en annan. Måste bara säga det när jag är inne på böcker, serien om Elsa, av Sofi Fahrman, är helt underbart bra! Tror nästan att dom är de bästa böckerna jag har läst..så ett tips - läs dom! Hur som helst, när solen försvunnit bakom hustaket gick vi in och började packa och städa. Sen dusch och lite Björn Gustavsson på tvn. Haha, störtskön! Sen middag, faster gjorde dom underbara räkorna som vi ätit för tredje gången. Sen fick vi glass och fruktsallad till efterrätt. Avslutade med en omgång kortspel, och självklart blev det jag som vann ;). Nu är det sova, imorgon upp och sola in i det sista. Sen åker vi vidare. Kanske inte blir fler inlägg tills dess, så i så fall ses vi snart hemma! PUSSA

2012-02-24 @ 17:01:16 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Det närmar sig hemresa. Inte mig emot egentligen, jag har fått min thailandsdos för den här gången. Nu vill jag ha köttbullar, kvarg, äpplen, bullar osv..saknar maten hemma helt klart. Dagen då. Var ute och gick 50 minuter i morse. Sen blev det frukost och sola. Idag tänkte vi pressa på ordentligt och skippade därför solkrämen. Inte det smartaste vi gjort.. Fredrik är alldeles röd på hela baksidan, sen på sidorna har han liksom fått en rand, så halva hans kropp är röd och andra halvan vit, okej, inte vit, men ljus iaf! Haha. Badade mest hela tiden eftersom det var så förbannat varmt idag. Sen blev vi ensamma så då fixade jag lunch. Omelett med bacon, kryddor, riven morot och parmesanost. Gott! Sen blev det på med solkrämen för att inte förvärra allt, haha. Solade och badade om vartannat. Blev också en liten fruktstund där emellan. Sen dusch och sånt. Såg lite Robert Gustavsson och sen åkte vi och åt middag. Åt någon kycklingburrito, helt okej var den. Sen gick vi på Phish Café och jag tog en kopp varm choklad, helt knäppt jag vet, men jag var sugen faktiskt, och gott var det. Nu är det sova som gäller. Fredrik ligger här bredvid mig och klagar över lite bränd hud! Haha. Tänkte bara säga det också eftersom jag glömde det igår - han är en jävel på att pruta priser Freddis. Blev nästan imponerad!

2012-02-23 @ 17:32:44 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Blir ett kort inlägg idag. Är sjukt trött nämligen. Klev upp rätt tidigt i morse åt frukost, sen åkte vi till Pattaya. Gick först ute längs en shoppinggata vid stranden och köpte lite sånna där billiga fejk-kläder. Två linnen, ett par shorts och en klocka blev det för mig, plus t-shirt och shorts till Mia. Sen åt vi lunch på en italiensk restaurang, jag åt pizzabröd med parmaskinka, mozzarellaost, tomat och ruccolasallad. Helt underbart gott. Sen gick vi runt inne i ett stort shoppingcentrum med butiker som Zara, Topshop osv. Såklart med liknande priser som hemma. Blev dock besviken över att jag inte hittade nåt. Eller ja, jag hittade ett par spetsshorts på Zara som jag ångrar att jag inte köpte, men så är det. Köpte en juice på Starbucks gjorde jag iaf! Sen åkte vi hem. Badade, duschade, åt fasters räkor till middag och sen har vi bara pratat och spelat kort. Nu måste jag sova. Natti!

Onsdag.

2012-02-22 @ 17:32:16 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Hello there! Hemkommen från djungeln är man. Gårdagen började som vanligt med frukost, sen åkte vi iväg mot Ban Phe för att ta färjan över till Koh Samed (som det tydligen stavades). Det tog ungefär 20 minuter. Väl där åkte vi bil till själva byn. Gick ner till stranden och hittade oss några solstolar. Först stack jag och Fredrik iväg en sväng och fixade boende åt oss. Hittade en helt okej bungalow, med dusch, toa och platt-tv. Dessutom ingick frukost också. Så så blev det. Gick ner på stranden - läste, solade, åt ananas i mängder eftersom det är så sjukt jävla gott. Kom killar längs stranden och sålde 2 spett med ananas för 10 kr. Helt underbart alltså! Sen testade vi pannkakor med nutella och banan också, det var också gott (inte som mina och Annas våfflor dock!). Sen satt vi mest och skrattade åt folk som låg och poserade i vattnet och i sanden och på stenar - tjocka som smala, fula som snygga. Måste varit minst 20 personer som tog bilder vid vattnet där vi satt! Sen hyrde vi faktiskt en vattenskoter, helt sjukt roligt!! Man fick hyra en halvtimme, så jag och Fredrik turades om att köra och åka. Skrattade konstant i 30 minuter, sjukt skoj! Dom andra begav sig hem så småningom. Vi blev kvar en stund på stranden innan dusch och så. Åt hamburgare till middag och sen gick vi runt, köpte några linnen och lite andra smprylar. Sen gick vi runt där mellan olika barer och testade drinkar. Såg några eldshower, pratade massor och bara kollade på folk. Finns så många roliga människor att titta på..haha. Innan vi gick hem strax innan 12 tänkte vi käka lite, men då var det stängt överallt, så istället la vi oss och sov i den stenhårda(!!) sängen. Klev upp strax innan 9 i morse. Åt frukost och sen la vi oss på stranden. Var så förbannat varmt idag att man inte kunde sitta mer än en liten stund innan man blev tvungen att bada för att inte stekas ihjäl. Blåste ingenting, så det blev helt galet varmt. Åt massa ananas däremellan. Enchiladas till lunch. Sen gick vi genom byn där, kollade i affärer och tog sen färjan tillbaka till Ban Phe. Därifrån blev det taxi. Tog oss helskinnade hem och svalkade oss i poolen. Har bara varit lugnt sen dess, åt middag nere i byn, spelade en runda kort och nu är det sovdags. Puss

Måndag.

2012-02-20 @ 18:09:26 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Godkväll. Känner att mina inlägg blir lite tradiga då jag skriver likadant hela tiden. Men så får det bli tills jag kommer hem. Idag började dagen med träning, först lite styrka och intervaller, och sen 20 min cykel. Efter det, stor och god frukost. Packning, och sen färd till stranden. Solade, läste, åt lunch (fick en bit av mammas omelett eftersom min mat var så äcklig, åt bara upp räkorna) med frukt till efterrätt, sen badade vi, spelade beach ball och solade lite till. Åkte till skräddaren, testade och betalade min klänning som fick följa med hem. Tänker hålla den hemlig tills balen har jag tänkt :) Den blev väldigt fin iaf! Nu måste jag bara hålla formen, inte bli tjockare och inte smalare, för nu sitter den helt perfekt! Haha. For hem sen iaf, duschade och så. Umgicks en stund här hemma och sen åkte vi iväg och åt middag. Helt underbart gott! Kycklingomelett, friterade räkor, sötsur kyckling och grönsaker var bara några av rätterna. Räknade ihop det till 9 stycken sammanlagt. Med öl och bubbelvatten och sånt till maten till 7 personer gick allt på ca 270 svenska kr. Haha, helt sjukt. Sen dess har vi pratat lite och sen sett sista halvan av Män som hatar kvinnor. Nu ska jag sova, för imorgon ska vi upp och äta frukost och sen packa för då åker vi till Koh Samet. Som det ser ut just nu kommer jag och Fredrik sova över där till på torsdag. Så troligtvis blir det ingen uppdatering förrän dess. Tills dess får ni ha det bra! Ska försöka ta mig levande därifrån :)

Söndag.

2012-02-19 @ 16:46:54 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Nån anonym kommenterade nåt i stil med "det gör väl inget att du äter mycket socker???" och svaret är att nej, visst gör det väl inget. Och det skrev jag inte heller? Jag skrev att det känns i magen eftersom jag oftast blir uppblåst när jag äter för mycket. Förstår precis vad du syftade på, vem du nu än är, men om du hade läst ordentligt så hade du förstått innebörden från början :)....Hur som helst, söndag har det varit idag iaf, en vecka kvar här nere. Längtar faktiskt hem ska jag vara ärlig att erkänna. Men jag antar att jag kommer längta tillbaka enormt mycket sen, så det är bäst att njuta medan man kan! Idag började dagen med en långpromenad. Var ute ca 1 och en halv timme. Riktigt härligt! Sen åt vi en stor frukost och efter insmörjning och ombyte blev det sola! Och läsa, och bada lite däremellan. Lunchpaus också! Vid halv 4 åkte vi ner till byn och fick massage. En timmes oljemassage. Skönt! Sen hem, dusch, tv och sen åkte vi och käkade middag. Idag visste jag inte alls vad jag skulle äta, så istället för en varmrätt beställde jag in två förrätter! Vårrullar och kycklingspett med jordnötssås. Sjukt gott!! Sen dess har vi bara chillat.

2012-02-18 @ 17:49:35 Thailand 2012
{ 1 Kommentarer }
Idag är första dagen Thailand inte levererat nåt finväder. Vaknade upp i morse av att det spöregnade helt galet mycket. Tog därför en liten sovmorgon. Klev sen upp och åt frukost. Stannade inne hela dagen, förutom den stunden mitt på dagen som vi gick ut i regnet och badade. Först läste vi i någon timme, badade som sagt och sen gjorde vi lunch jag och Freddis. Varma mackor och sallad, och såklart papaya till efterrätt! Sen blev det film. Först Snakes On A Plane (kanske inte bästa filmen att se såhär en vecka innan vi ska flyga hem!) och sen The Girl With The Dragon Tattoo, den svenska versionen av Män som hatar kvinnor. Den var dålig faktiskt, jag blev väldigt besviken. Sen åt vi middag, kött, ugnsbakade rotfrukter, sås och sallad. Till efterrätt blev det kladdkakemuffins, ananas och glass. Sen såg vi en del av Män som hatar kvinnor. Nu är det sova som gäller. Känner i magen att det har blivit väldigt mycket socker idag. Kaka, massa mörk choklad också efterrätten på det. Haha. Imorgon är det upp med tuppen och morgonpromenad på schemat. Det bästa är att göra det innan det hunnit bli så varmt ute. Sov sött!

2012-02-17 @ 16:47:38 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
I morse skulle jag och Fredrik följa med dom andra ut och gå. Men eftersom han var så jävla seg så hade dom hunnit gå. Så vi fick springa ikapp dom, och sen gick vi en runda på ca 1 timme. Tog ett dopp i poolen och sen blev det frukost. Åt typ världens godaste mango. Bästa nånsin! Sen for vi ner till byn och la oss på stranden. Var inte så superfint väder dock, ganska disigt, men varmt ändå såklart. Solade, läste och sen åt vi lunch. Efter det gick jag och Fredrik och fick oljemassage och det var riktigt skönt! Dock hade jag massa sand över hela kroppen efter att vi hade solat, så det blev värsta peelingen! Haha. 1 timme höll dom på, för typ 70 kr. Det är så himla löjligt billigt här.. Åkte hem sen iaf, badade innan det blåste upp och började regna. Sen fixade vi i ordning oss och det kom några gäster. Åt ost och kex och sen åkte vi till ett Klaeng och åt middag på en supermysig restaurang. Blev olika sorters thaimat - räkor, kyckling, anka, krabba, fisk och groda. Groda var inte alls gott iaf...fattade inte ens att jag vågade testa, haha. Åkte hem sen, det dracks kaffe och vi surrade. Nu ligger jag i sängen med en bit underbart god papaya med massa limesaft i magen. Sov gott till mig, till er får jag väl säga trevlig kväll ;)

2012-02-16 @ 17:15:27 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Dagen startade med en liten sovmorgon. Klev upp, käkade frukost och chillade sen och läste massor av bloggar (underbart att dom har trådlöst så man kan använda wi-fi). Sen tog vi oss i kragen, körde ett riktigt svettigt träningspass som redan börjat visa sig i rumpa och lår. Snabbduschade och sen åkte vi till Rayong. Åt lunch och gick runt på shoppingcentret. Hittade två tröjor och ett par solglasögon! Åkte hem, med några stopp på vägen. Hamn också sova en stund vilket var sjukt skönt. Kom hem och då provsmakade vi lite fikabröd som vi hade köpt med oss hem. Synd att allt ska vara så förbannat sött här nere! Spelade spel på telefonen och surrade. Sen åkte vi ner till byn, blev italienskt idag. Pasta med lax. Sjukt gott. Dock är min mage riktigt uppsvälld efter allt vitt bröd och pastan som jag ätit idag. Fiberrika saker är inte bara godare, man mår mycket bättre av de också! Har iaf som vanligt avslutat dagen med en runda kortspel. Dunk som vanligt. Men nu börjar det fuskas, så snart blir vi nog tvungna att byta spel :) Nu ska jag iaf borsta tänderna och sen sova. Godnatt!

Onsdag.

2012-02-15 @ 17:08:36 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Sjukt trött efter en heldag på havet. Åkte ut vid 10 i morse. Åkte först till Turtle Island där dom hade en sköldpaddsuppfödning och räddade skadade sköldpaddor från havet. Sjukt söta var dom! Sen åkte vi vidare till en annan ö där det blev snorkling och fiskning. Hamn bara ut i vattnet så jävlades glasögonen, och sen var det massa djur som såg ut som trådar överallt och brändes som fan. Höll mig på båten istället och solade lite. Åkte vidare till en annan ö där jag och Fredrik först hoppade från högsta däcket på båten, var ca 6 meter. Sjukt skoj! Sen blev det lunch, stekt ris med kyckling och grönsaker. Efter det - lite mer bad, massa solning och fruktstund ;) Åkte hem efter ca 6 timmar ute på havet. For till skräddaren och testade min balklänning och trots att den var långt ifrån färdig känner jag mig väldigt positiv, tror den kommer bli superfin! Köpte en smoothie, åkte hem och spelade spel på Leifs iPad och duschade. For ner till byn och käkade middag. Blev seafood rakt igenom - räkor, bläckfisk, rock loaster och nån sorts fisk. Började bra då jag skulle smaka en sorts grönsaksblandning. Stoppade in allt i käften och tuggade. Precis när jag skulle svälja bränner det till som fan i munnen. Har alltså lyckats få i mig en hel bit chili. Svalde ner den i all förtvivlan. Sen domnade tungen, läpparna och halsen. Det är det värsta jag nånsin ätit. Hela munnen brann. Tårarna rann ofrivilligt. Stoppade i mig massor av ris och tillslut gick det äntligen över så jag kunde njuta av all god mat. Det var helt underbart gott! Ja, allt förutom bläckfisken få som var som att tugga på ett bildäck.. Drack en mojito på en liten bar och sen åkte vi hem och spelade kort. Nu måste jag borsta tänderna och sova. Ska bli grymt skönt!

Tisdag.

2012-02-14 @ 16:44:49 Thailand 2012
{ 1 Kommentarer }
Och så har onsdagen passerat. Blev en väldigt lugn dag idag. Klev upp, jag och Fredrik for ut och sprang en kort sväng. Sen blev det frukost - papaya, mango, äggmackor och yoghurt. Och bubbelvatten såklart. Tror aldrig jag druckit såhär mycket bubbelvatten nån gång som jag gjort här (och ni som känner mig vet att jag dricker mycket bubbelvatten!). Sen var det sol, bad och läsning. Avbrott för att gå ner till byn och äta lunch. Tillbaka och sola, bada, läsa flera timmar framåt. Duschade och fixade och sen åkte vi och käkade middag. Åt pizza ikväll som jag längtat efter. Nu är det all in på thaimat ;) Sen har vi spelat kort och sett mera Robert Gustavsson. Han är så jäkla rolig! Kan dessutom berätta tre saker jag glömt: 1. När vi var på det där buddisttemplet så sket en fågel på min arm! Så äckligt! Hahaha. 2. Igårkväll när vi skulle gå hem från restaurangen köpte jag en sjukt söt klänning i ett litet stånd. 3. I morse när jag och Fredrik var ute och sprang stötte vi på en orm på typ 5 meters avstånd. Den var över 2 meter och ganska tjock. Jag blev helt stum, skrek inte eller nånting. Bara tvärstannade och pekade! Är sjukt rädd för ormar. Det är nog min allra största fobi...fyfan så äckligt!

Måndag.

2012-02-13 @ 17:35:33 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Idag startade dagen med en långpromenad med Fredrik. Var ute ca en timme. Sen snabbdusch och frukost, lika god som alltid. Absolut, utan tvekan, det bästa man äter på hela dagen. Sen åkte vi till Rayong, jag, pappa, Fredrik och Leif. Dom lämnade av mig och Fredrik på ett enormt köpcentrum. Vi gick runt och åt superfräsch salladsbuffé till lunch. Hittade typ inget, men en ny väska för 120 kr, ett bälte för 30 kr och en jumpsuit för 40 kr var helt klart godkänt! Åkte hem efter några timmar. Badade och duschade. Åkte ner till byn och åt middag, skulle egentligen äta pizza som jag längtat efter i en vecka nu, men de stället med dom bästa pizzorna var stängt, så istället blev det lasagne på ett annat ställe. Var liksom inte sugen på nåt annat. Satt kvar, smakade en god glassefterrätt och sen gick vi hem i mörkret. Sen dess har vi spelat kort och sett på Robert Gustavsson på tvn. Nu orkar jag inte hålla upp ögonen längre. Natti.

Söndag.

2012-02-12 @ 17:14:19 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Också har en vecka av våran resa gått. Idag blev ingen vanlig bada/sola-dag. Började dagen med ett pass på spinningcykeln, 50 min. Sen blev det dusch och en stor frukost. Bytte om och sen tog vi bilen till en nationalpark några mil bort. Gick deras vandringsstig till några vattenfall. Blev väl ca 1 km uppför och nedför i terrängen. Sen åkte vi några mil längre bort för att kolla på ett tempel. Åt lunch på ett litet marknadsstånd som verkligen äcklade mig...flugor överallt.. Blev alltså inte mycket till lunch, men istället smällde vi oss några bananer. Gick sen till själva templet, först trapporna upp - 342 trappsteg. Var där inne och fick välsignelser och kikade runt. Matade några fiskar och sen åkte vi hemåt. Snabbt dopp i poolen och sen dusch. Åkte in till byn och köpte godis, sen gick vi på en restaurang, Buffalo Bill. Blev kött-middag. Oxfilé för min del ;) Avslutade kvällen hemma i huset med kortspel, Fredrik vann, bara tur om ni frågar mig.. Nu är det sovdags iaf. Ska åka på ett superstort köpcentrum i Rayong imorgon. Hoppas ni alla hade roligt igår och att ni är nådigt bakis idag ;)

2012-02-11 @ 17:18:55 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
För er andra har kvällen just börjat, WWW och allt vad det nu innebär. Själv ska jag snart sova. Idag startade vi dagen med en långpromenad i värmen. Sen blev det en stor frukost med massor av frukt och sånt. Papayan här klassar nog in bland det godaste jag ätit, alla kategorier. Helt jävla underbart med massor av pressad lime ovanpå. Åh..sen blev det iaf packning och en tur till stranden. Badade, solade, läste, och käkade lunch såklart. Currygryta med kyckling idag. Sen beställde jag ett enormt fruktfat med massor av vattenmelon och ananas. Ananasen är också helt gudomlig...badade mera, åkte hem och slappade. Har bränt mig en del, men så är det! Sen åt vi middag hemma i huset, faster gjorde supergoda räkor. Avslutades med glass i olika smaker och kortspel, dunk. Som tur var kom jag inte sist i alla fall ;) Ber om ursäkt för att alla inlägg liksom bara är en enda klump, men det funkar inte att göra stycken än hur jag bär mig åt.. Nä, slutsurrat. Sup lugnt :)

2012-02-10 @ 17:40:55 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
5 av 16 missade skoldagar har gått här nere nu..idag startade jag och Fredrik dagen (tidigt) med löpning. Körde lite intervaller och sånt. Usch vad man svettas här! Men skönt var det iaf. När vi sen kom hem blev det frukost, och sen packade vi väskorna. Åkte ner till byn och där gick jag in till en skräddare. Beställde en balklänning för mycket mycket mer pengar än vad jag hade tänkt att lägga ut..anser inte att det är någon stor grej egentligen. Men så blev det iaf. Hur den ser ut förblir kanske en överraskning, det återstår att se. Men först och främst ska vi se om den kommer passa mig. Efteråt åkte vi iaf till stranden. Sol och bad i havet med stora vågor med avbrott för lunch, stekt ris med kyckling. Åkte sen iväg till ett annat ställe där det blev handling, sen stannade vi på en marknad på hemvägen och köpte massor av färsk frukt och grönsaker. Sen har vi varit ute och ätit middag på en restaurang, blev ceasarsallad för mig, ingen höjdare här..avslutades med chokladglass. Åkte sen till några bekanta till min farter och satt ute och tog det lugnt. Nu har Fredrik redan hunnit somna, så det är väl bäst jag gör detsamma. Godnatt!

2012-02-09 @ 16:52:32 Thailand 2012
{ 2 Kommentarer }
Ligger i sängen och klockan är nästan 11, på kvällen alltså. Idag blev det en lite tidigare morgon än igår, vaknade kvart över 9. Tränade en stund, bara sprutade svett. Helt sjukt varmt. Åt, badade, solade, läste och sådär gick det om och om igen. Både frukost, lunch och sen fruktstunden ;) Sen blev det dusch och så inför middagen, vi åkte bil ner till byn och käkade på någon restaurang. Åt chicken with cashewnut, hur sjukt jäkla gott som helst! Njöt av varenda tugga :) Sen delade jag och Freddis (som Anna skulle ha sagt) på en bananasplit, dock ingen höjdare, var lite chokladsås, inte speciellt god glass osv..Sen åkte vi iaf tillbaka, satt och surrade och sånt. Och nu är det som sagt sängdags. Imorgon ska vi åka förbi en skräddare och se om jag lyckas beställa en balklänning, återstår att se! :) Natti!

***

2012-02-08 @ 16:33:58 Thailand 2012
{ 0 Kommentarer }
Ligger i sängen och ska strax sova. Efter frukosten i morse blev det bad och sol. Sen tog vi på oss kläder och gick till själva byn. Där åt vi lunch på ett litet hotell, crispy chicken sallad. Kycklingen här är helt underbart god! Sen gick vi bara runt, kollade i massa små affärer. Själv hittade jag två tröjor och två armband, Fredrik köpte ett par shorts och tofflor. Allt tillsammans gick på 250 svenska kr, ganska sjukt. Satt oss också på ett litet café där jag drack en supergod smoothie. Sen gick vi hem igen, badade och sånt. Dusch och sen for vi ut för att käka middag, schnitzel med vitlökssmör. Kom hem och sen har vi suttit ute och bara pratat. Nu är det sovdags, känner av jetlagen litegrann fortfarande.. Godnatt! Eller godkväll för er som just slutat skolan ;)

Thailand.

2012-02-08 @ 05:19:38 Thailand 2012
{ 1 Kommentarer }
Säger hej från Thailand. Nyss vaknat och jag tror aldrig jag sovit 14 timmar i sträck. Men nu för första gången efter att ha varit vaken i mer än ett och ett halvt dygn. Igår kom vi äntligen fram till huset vid halv 9 på morgonen efter 10 timmars flygresa och 2 timmar med bil. Då var man rätt less och trött. Men de va bara hålla sig vaken till kvällen. Det enda vi gjorde egentligen var att packa upp, halvsova i solstolarna, läsa, äta och ta en promenad för att kolla in omgivningen lite. For även en sväng med bilen för att handla och kolla runt lite. Vid halv 8 höll vi på att somna vid matbordet så då la vi oss. Vaknade nyss (vi ligger 6 timmar före svensk tid), sitter nu och käkar frukost i shorts och linne :) knäckebrödmackor, yoghurt, bubbelvatten och färsk vattenmelon och papaya. Får se vad dagen har att erbjuda, men det är sjukt härligt ute, så sola ska man väl hinna med ;)Huset är så otroligt fint. Ska visa er bilder så fort jag får möjlighet. Jag och Fredrik har eget rum med egen toa, poolen är 30 grader varm och havet likaså. Helt underbart alltså. :) Ta hand om er!

Jag kunde dö för dig, nu är du död för mig.

2012-02-05 @ 08:40:31 Vardag
{ 1 Kommentarer }
Nu blir det ett sånt där tråkigt inlägg utan bild. Är lite stressad nämligen..

Fredagen bestod av tvätt, städ, date med Anna och en liten stund Madde också. På kvällen blev det köttfärssås till middag, sen for jag till Oskar, Anna och Lisa och såg några dåliga filmer och käkade ostkrokar och chips.

Igår blev det tidig morgon, gick hem till mormor en sväng för att säga hejdå, for på jobbet och jobbade sisådär 4 timmar. Åkte till Emma för att ses en stund, hem igen, duschade och sen blev det trerätters-middag hos Fredriks mamma och pappa. Kom hem vid 12 och slängde ihop lite packning.

Nu ska jag göra lite frukost och färdkost, sen göra klart allt i packningsväg innan mamma och pappa kommer och hämtar oss. Bilar ner till Stockholm idag, sover hos farbror och sen på måndag 13.40 lyfter planet från Arlanda. Helt sjukt. Jag kan inte förstå det. Men tre veckor, tre jävla långa sköna veckor i värmen. Kommer sakna alla fina, men tiden kommer gå fort!

Om jag inte skriver mer så hoppas jag att alla får det underbart här hemma, jag ska sola åt er också ;) Ska försöka uppdatera där nerifrån om det blir tid över. Hur som helst ska jag iaf ta massvis med kort så jag kan visa er när vi kommer hem! :)

Och om ni har tråkigt, så kan ni alltid lyssna på Tröjan du hatar med Norlie & KKV...förhimla skön låt! LYSSNA

PUSSKRAM

Happythingstodo.

2012-02-02 @ 19:22:00 Vardag

Stonehard, bulletproof.

2012-02-02 @ 13:44:12 Vardag
weheartit

Helgen blev rätt fin ändå. Fredagkvällen bestod av nervös nationalsång, rolig match och dessutom 5000 kr till mig! Precis som jag sa. Haha. Hade aldrig trott det dock. Skojade med Fredrik, eftersom pengarna låg hemma hos oss på torsdagkväll, att han kunde lämna dom hemma eftersom jag ändå skulle vinna dom. Och sen gjorde jag det...vad är oddsen på det?

Lördag blev det träning med laget, hockey och på kvällen utgång som blev rätt rolig ändå!

Söndag ägnades åt att sy några hårhanddukar och lite skolarbete osv. Slutade med hockey med bandytjejerna. Skönt, roligt osv. Att åka skridskor kan vara den skönaste känslan som finns!

Veckan har bestått av jobb och massa plugg. Har avverkat två prov och ett tal, plus en del andra inlämningsuppgifter. Färdig med exakt allt innan Thailand nu. Sitter på min näst sista lektion för tre veckor framåt. Underbar känsla. Trots att jag inte själv kan förstå det.

Hemma är det flytt och städkaos. Tror aldrig lägenheten varit så skitig. Men på lördag ska det städas när allt är i sin ordning. Ska bli skönt att fixa till röran.

Annars är det rester till middag, jobb och sen lite fix där hemma som kvällen kommer bjuda på. Kanske en kort promenad också.