Frukost

2013-11-26 @ 10:28:37 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Frukosten i morse. Chokladproteingröt, jordnötssmör och ägg. Har som sagt börjat med frukost igen, av den anledningen att jag ska börja äta mer för att växa (hehe), och då måste jag sprida ut maten på fler måltider för att få i mig allt. Ska skriva mer utförligt senare, men det får räcka just nu. Slut på rasten, så nu ska jag jobba vidare ;)

Sore is the most satisfying kind of pain

2013-11-24 @ 09:19:00 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Ett par ömma och träningsvärkiga ben efter gårdagens benpass! Har hoppat i myskläder och ska baka bullar nu. Kan inte sova för jag har varit så sjukt täppt i näsan på morgonen. Och så har jag ätit frukost(!), ska berätta mer om det senare.

Effektiv morgon

2013-11-21 @ 11:42:01 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Klockan är bara 11.50 och jag har redan hunnit gå morgonpromenad på 5 km, storstäda, laga mat och diska! Nu ska jag iväg på jobb 12-15 och sen blir det bröst/axlar/triceps på gymmet! Fina, fina torsdag!

Fotbollsmys

2013-11-19 @ 21:08:21 Vardag
{ 2 Kommentarer }

Köttade typ världens bästa ryggpass idag. Viktade chins i alla 4 set (väldigt låga vikter, men ändå!), sen 4 set med 100 kg i marklyft! Var riktigt roligt att reppa alla set på tresiffrigt! Bara att öka alltså! Fick riktigt bra kontakt i alla andra övningar också, och det var så sjuuuukt roligt! Behöver jag säga att rygg/biceps är mitt favvopass?

Nu är jag nyduschad och nermyst i soffan framför fotbollen. Hoppas på det bästa!

Ännu en riktigt bra dag är över. Så glad och tacksam! Kram på er!

Working out

2013-11-17 @ 20:04:47 Vardag

Blomkålspizza

2013-11-16 @ 20:18:13 Vardag
{ 3 Kommentarer }
Har länge velat testa, och ikväll blev det middagsdejt med mig själv, så det passade utmärkt. Så jäkla gott och så jäkla enkelt! Det blir en väldigt stor pizza men också väldigt kalorisnål (beroende på topping förstås - men ett grymt alternativ till vanlig pizza!)

Mixa 200 g blomkål mosigt, blanda med 2 äggvitor och 2 tsk fiberhusk. Krydda med valfria kryddor (jag hade salt, oregano och pizza/pasta-kryddmix). Smöra/olja in ett bakplåtspapper och bred ut massan till en tunn pizzabotten. Grädda botten i 200 grader ca 20 minuter, den ska få färg och bli lätt gyllenbrun. Ta ut, släng på valfria tillbehör och grädda tills du är nöjd med färgen och osten har smält. Jag gjorde egen tomatsås och hade på favoritkombon - skinka, lök, champinjoner och riven ost. Såååååå gott. Lite persimon och Pepsi Max till efterrätt och nu ska jag bara slappa i soffan efter en intensiv dag på jobbet - ledig imorgon, wihoooo!

Morgonstund

2013-11-16 @ 08:05:06 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Vatten, kaffe, vitaminer och tända ljus. Laddar inför en lång dag på jobbet, hoppas ni har en kanonfin LEDIG lördag!

400 g kvarg rakt ner i magen ❤️

2013-11-15 @ 10:14:19 Vardag

Helgen i stan

2013-11-14 @ 08:14:46 Vardag
Här var det tyst, som vanligt numera. Helgen var helt jäkla underbar och så otroligt välbehövlig. Fredagen har jag ju redan berättat om, men det kan ju vara kul att veta resten också! Lördagen startades med backintervaller från helvetet (massa hatkärlek), efteråt dusch såklart och sen åt vi hotellfrukost så gott det gick (blir så sjukt skakis av intervaller), men så jäkla gott var det! Kring 11 gick vi ut på stan och mötte upp kusin Andreas och Katrin. Vi tog tunnelbanan till Söder och strosade runt där mest hela dagen. Bl.a. åt vi lunch på Petters hamburgerrestaurang Käk, en upplevelse i sig! Haha! Hann också med en bit morotskaka på ett café, och så nåt besök i en hälsokostbutik. Mysigt var det i alla fall! På eftermiddagen innan vi skulle skiljas åkte vi med dom till deras lägenhet så vi skulle få se hur dom bodde också, riktigt roligt! På kvällen sen blev det ganska lugnt, åt middag på Kalori, åt lite mer naturgodis och såg Så mycket bättre och någon film i hotellsängen.

Söndagen sov vi lite längre och klev sen upp och åt en massa god frukost. Sen for vi ut på stan en sväng och strosade runt, åt lunch på Kalori och efter det stack vi iväg på SATS Zenit och körde ett rygg/biceps-pass. Alltid kul med stora, fräscha gym, men man saknar hemmagymmet lite extra, där man kan gå på som man vill ;) Blev en dusch, lite mer strosande på stan och sen middag på Kalori (japp, igen, sjukt god och fräsch mat!!!). Efter det hade vi köpt biobiljetter till Mig Äger Ingen, en ganska tragisk film egentligen, men helt okej om du frågar mig.

Måndag morgon for Fredrik iväg på läkarundersökningen inför sitt helikoptercert. som vi egentligen for dit för. Jag själv klev upp senare, gick en liten morgonpromenad på löpbandet och åt sen en stor frukost (äggröran var så sjukt god, och så allt bröd förstås!). For ut på stan sen och gjorde av med en jäkla massa pengar på kläder, hihi. Mötte upp Fredrik och åt lunch på Kalori, drack kaffe på Waynes och shoppade ännu mer. På eftermiddagen åkte vi ut med Arlanda Express och sen flög vi hem på kvällen.

Har varit så skönt att ta dagen som den kommer och bara göra det man känner för i några dagar. Men det var riktigt skönt att komma hem till vardagen igen och sen dess har jag hunnit bocka av två långa dagar på jobbet och två grymma träningspass.

Idag är jag ledig, ligger i sängen och drar mig just nu men ska strax kliva upp och hälla i mig lite kaffe. Kl. 10 ska jag möta upp Emma på gymmet och sen får vi se hur dagen blir.

Kram!

Fredagkväll i stan

2013-11-08 @ 20:46:19 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Resan gick fint. Kom in till ett sjukt lyxigt och fint hotellrum. Åt en sjukt god och fräsch middag på Kalori (flankstek, rostad potatis och kesellabea). Nu - lite naturgodis och Idol i en mjuk hotellsäng. Känns som att fler ord är överflödiga.

Fredag och kommande långhelg

2013-11-08 @ 07:23:38 Vardag
{ 3 Kommentarer }
Har gått morgonpromenad med sjuk träningsvärk i benen(!), läst ett fint blogginlägg som värmde i hjärtat och druckit morgonkaffe. Nu ska jag göra mig klar för jobbet, 8-12 idag, sen bär det av med bil till Umeå och vidare med flyg till Stockholm för en långhelg i stan med mitt hjärta. Vi ska bo på hotell, shoppa, träffa kusin Andreas och bara må. Som jag längtat efter detta, det ska bli så underbart skönt!

Ska se om jag hinner författa klart inlägget jag påbörjat senare. Det blir typ en halv roman..

Kärlek i matlådeformat

2013-11-05 @ 13:09:50 Vardag

En BRA helg

2013-11-03 @ 19:53:30 Vardag
{ 2 Kommentarer }
En underbar helg har passerat. Fort har det gått, som vanligt. Jobbade till 20 på fredag, for hem, kastade i mig middag och promenerade ner till moster eftersom kusin Emma tagit sig hem över helgen. Umgicks, fikade lite marängsviss och surrade - mys som vanligt! Lördagen startades som sagt med morgonpromenad och sen jobb 9-18. Efter det bjöd svärmor på trerätters och sen spenderades kvällen hos Clara och André med massa surr och skratt. Imorse blev det en lång sovmorgon, tacos till lunch, ett grymt rygg/biceps-pass på gymmet. Körde bl.a. viktade chins (med bara 5 kg iofs, men ändå) och marklyft - 4 st set à 4 reps. Stark idag efter all mat! Har också hunnit hälsa på mamma och pappa en sväng och sen ätit pulled beef till middag (som pulled pork, fast med nötkött) som tilllagat sig själv i ugnen hela dagen. Nu ligger vi nyduschade i soffan och väntar på Solsidan, blir nog en tidig kväll.

Har som ni kanske märker släppt lite på tyglarna med socker osv. Körde ju stenhårt i 7 veckor men sedan dess har det blivit en del fikatillfällen, ska återkomma om det, men jag försöker komma ihåg citatet "it's not a diet - it's a lifestyle", och så är det ju. Men jag lämnar ämnet där så länge, ska återkomma med tankar kring det.

Rise and shine!

2013-11-02 @ 09:01:37 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Har hunnit med en 5 km morgonpromenad på morgonen och nu väntar ett 9 timmars-pass på jobbet. Let's go!