Världens bästa pannkakor

Proteinpannkakor, vispgrädde, mango, hallon och blåbär - dagens lunch. Dessa pannkakor är VÄRLDENS bästa. Gjorde med naturellt proteinpulver nu (BakePro heter det), men har beställt vaniljproteinpulver från Fitnessguru och ska testa med det så fort jag får hem det. Hur som helst, här är receptet.

För en portion (i min lilla stekpanna blir det 3 pannkakor) behövs:
*1,5 dl mjölk
*2 ägg
*1 msk fiberhusk
*0,5 dl valfritt proteinpulver (går säkert bra med något sorts mjöl om man inte har proteinpulver)
*Lite salt

Vispa ihop mjölk, ägg, fiberhusk och salt med elvisp. Ha sen i proteinpulvret och vispa lite till. Låt svälla ca 5 min och stek sen pannkakor på hög värme. Jag steker i kokosolja men tror det går minst lika bra med smör. Ät med valfria tillbehör, njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0