Du måste flytta på dig.

2012-05-28 @ 16:13:20 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Sitter på skolan nu och drömmer mig bort. Idag har jag gjort klart ALLA mina skolarbeten. Helt färdig med allt i gymnasiet! Helt sjukt jäkla obeskrivligt skönt!

Helgen var riktigt fin. Tränade med Anna på fredag morgon, körde lite styrka och intervaller. Sen hem för dusch, frukost och packning. Hämtade upp Anna och Oskar och sen drog vi till Umeå. Åt lunch på Eurasia och sen gick vi runt på stan. Handlade middag när Agnes hade rast och sen chillade vi mest i hennes lägenhet - fixade med efterrätten, dunkade musik och testade nyköpta kläder! Sen kom Emil och Adam, och tillslut också Agnes, så då blev det grillat och beer pong! Åkte taxi till Corona eftersom vi missade bussen och sen körde vi hela kvällen! Var riktigt roligt! Tappade min garderobsbricka också, fick vänta till sist och betala 50 kr...kom ut tillsist och då köpte vi kebabtallrik och surrade med en skåning. Tog taxi hem vid halv 4 och somnade ganska snabbt.

Lördag vaknade vi vid 10, käkade fruktsallad i bäddsoffan och surrade massor. Klädde på oss och köpte glass på Donken. Gick runt på stan, jag åt lite lunch och sen städade vi upp i lägenheten. Då var klockan kring 3, så vi åkte hem. Hann bara hem, packade om och handlade frukt på Ica, sen körde jag till Holmträsk och stugan. Myste i solen, åt grillat till middag och såg Eurovision. Grattis till Loreen!

Igår vaknade vi vid 9, åt frukost och fixade lite i stugan. Sen spenderades dagen i solen med krattning, lunch, krattning och åter krattning! Åkte hem och duschade. Sen for vi på morsdagsmiddag på Wärdshuset, fikade efterrätt hos moster och sen for jag hem och pluggade.

Dagen har gått i vanliga spår, skola som vanligt. Nu sitter jag på bussen på väg hem. Kommer hem till färdiglagad middag av Freddis som jobbar förmiddag i veckan. Sen blir det gym och tvmys.

Inser med skräckblandad förtjusning att det är 4 dagar till balen. Ojoj.

Skickar en avis-tanke till Karin och Clara som ligger på playan i Turkiet just nu, skulle gärna byta! :)

Livin' the good life.

2012-05-24 @ 22:46:01 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Okej, jag ska ge det här med bloggandet en chans till. Är några veckor sen jag skrev nu, men sen dess har det hunnit hända en del. Bl.a. har jag avverkat nästan alla skolarbeten, varit i Turkiet på en veckas semester med Fredriks familj (kommer bilder och text snarast!), tränat och massa annat. Har även börjat känna mig bättre till mods angående en hel del saker i mitt liv. Det kanske blir bra tillslut.

Har spenderat dagen mestadels i solen med massor av promenad tillsammans med syster och Wille i Lycksele. Har även hunnit med någon timme i skolan. Kom hem med bussen som vanligt och käkade middag. Rester från köttfärsgratäng blev det, såklart med keso och grönsaker! Sen blev det jobb i en timme (betalt för två ;), promenad i tygskor för att njuta av skönvädret i väntan på Anna. Sen for vi och kollade balfrisyrer. Nu sitter jag i soffan och har nyss fikat mango och några "bollar" som jag testade göra i veckan. Ser Fråga Olle också, haha, vilket jäkla program alltså! Programledaren Malin är så jäkla skön! Haha.

Lägger upp några bilder från telefonen från tidigare så ni har något att titta på så länge. Åker till Umeå på Brännbollsyran imorgon, stannar till lördag! Blir nog kanoners! Men först, upp och träna med Anna!

******

2012-05-03 @ 09:37:14 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Just nu ber jag om ursäkt för kaoset på bloggen. Jag vill så gärna mata er med glad inpiration. Men ärligt talat har jag ingen inspiration till livet alls just nu. Det är kaos huvudet och jag hoppas det reder ut sig. Just nu vill jag inget annat än njuta av livet. Det här ska ju vara en helt underbar tid. Tyvärr så känns det inte så just nu. Jag hoppas det vänder snart.. Ta hand om er så länge!

Empty heart.

2012-05-01 @ 19:16:49 Tankar
{ 0 Kommentarer }
Och så var det klart. Eller kanske över. Ingen fotboll. Inte på hela sommaren. Inte en endaste match. Det går inte att beskriva mina känslor just nu. Jag orkar seriöst inte. Det känns så förjävligt. Så tomt. Hela sommaren skulle kretsa kring fotbollen, nu när inte det blir undrar jag vad jag ska göra av all tid. Det känns just nu som att hela sommaren är förstörd. Jag önskar jag kunde va stark och skjuta bort det. Vad är det att bli ledsen över kanske ni tänker, men jag vill ingenting hellre. Att spela trean var så jäkla stort för mig. Sen kom det på tal om femman då trean inte skulle funka. Nånstans fick vi vara realistiska och inse att det inte går. Det är så svårt att inse och det kommer dröja länge innan det kommer kännas bra igen..