2012

Ligger i soffan första dagen på det nya året. Magsjuk, illamående och iklädd långkalsonger och någon gammal t-shirt. Inte den bästa starten med magsjuka kanske, men det kunde väl vart värre. Hade i alla fall en fin avslutning på året tack vare fina vänner.

Tittar tillbaka på året som gått och inser att det är det mest händelserika året någonsin i mitt liv. Både på gott och ont, men mestadels bara gott.

Först kom januari, där jag snabbt kastades in i verkligheten med skola och massor av plugg för att jobba ikapp inför Thailandsresan. Samtidigt fick jag ett extrajobb två kvällar i veckan och firade 1 år med hjärtat. Det blev också mycket hockey och vänner. Jag vann också 5000 sköna spänn på puckracet på TV-matchen!

Sen kom februari och resan till Thailand stod vid tröskeln. Det var helt underbart. Hade tre veckor borta med underbart väder, underbart god mat, värme, sol, bad, osv. Fick också min balklänning uppsydd vilket var väldigt roligt!

När vi sen kom hem till kalla Sverige igen var det bara att snabbt vänja sig med kyla och skola som vanligt.. Dock blev starten inte riktigt som tänkt. Den 3 mars somnade min fina farmor in efter en massiv stroke och hjärtinfarkt.. Vi var också någon vända till Lycksele och Övik, började laga mycket mer mat hemma, startade min 4 veckor långa praktik på Kommunhuset hemma i Åsele och sen var det marknad där fina Anna var nappvärdinna och jag spårade ur och inte ens tog mig på Wärsan.. Började också med fotbollsträningen i
Dorotea för att komma igång inför sommaren och division 3.

April började med en skön påskvecka. Vi började träna fotboll utomhus i Vilhelmina och jag gjorde mina sista praktikdagar. Hade en riktigt bra påskhelg också och sa därefter hejdå till kusin Emma som åkte iväg till Teneriffa i 6 månader. Blev även iPhone-ägare, tog farväl av farmor på hennes begravning och var på fotbollscup med laget i Umeå! Efter det kom det tunga beskedet om att vi var tvungna att dra oss ur div. 3 och sommaren blev helt plötsligt fotbolls-fri. Inte som man hade förväntat sig..

I maj var jag mest oinspirerad till det mesta och ville bara få bort skolan och alla arbeten. Som tur var hade vi bokat in en resa till Turkiet och det var skönt att rymma hemifrån ett tag och tänka på annat. När vi kom hem började det planeras för bal och studentvecka och vi åkte iväg till Umeå på Brännbollsyran! Blev tillslut klar med alla arbeten i gymnasiet, den känslan var grym!

Juni fick en grym start, jag och Fredrik gick på bal. Jag tog studenten med fina betyg och fina Åsele-vänner! Hade en sjukt rolig studentkväll! Åkte till Holmträsk dagen efter på svärmors 50-års kalas! Riktigt mysigt var det. Sen började jag jobba på Kronan och hann mest bara träna, jobba och umgås med vännerna. Var också nån sväng till Junsele för att bowla, shoppade i Umeå, hade en grym midsommarkväll och så cyklade jag och Fredrik till Holmträsk.

Juli startade med att jag och Fredrik åkte till Stockholm några dagar, shoppade, åkt gott, myste, fikade osv. Åkte till Strömsund på en spontantripp, köpte ett tennisracket och började spela tennis med Fredrik, jobbade massor, spelade fotboll på marknadscupen med roligaste laget, hade en rolig marknadshelg med fest och jobb om vartannat och hade därefter en lugn och välbehövlig helg i Holmträsk.

I augusti blev det mestadels jobb, men även några resor. Bl.a. Sundsvall för en shoppinghelg och natt på hotell. Åkte några raggar till Vilhelmina, var i Umeå och firade Willes första födelsedag. Men störst och kanske viktigast av allt är den 25 augusti då jag hoppade fallskärm! Det var så otroligt jävla häftigt. Helt obeskrivligt. Lätt det bästa jag gjort.

September startade med firande av mammas födelsedag och någon veckas jobb, men sen blev jag arbetslös. Skrev in mig på arbetsförmedlingen och började söka jobb. Sen kom dagen då jag skulle följa Anna och hämta en bil i Övik och vi hamnade mitt i världens bilolycka där ett äldre par brann inne. Det var en fruktansvärd upplevelse och något jag sent kommer glömma.. Startade också en femveckors period med PT på nätet. Otroligt välinvesterade pengar där jag lärde mig massor om mig själv.

När oktober kom blev det även min 19:e födelsedag. Alltid lika mysigt och jag hade massor av fikagäster här som jag bjöd på 7 olika sorters kakor och bakverk, mycket lyckat! Inskolade mig på Åseborg och Coop och fick jobba massor! Blev ännu starkare som person, mådde väldigt bra och var allmänt nöjd med livet. Skrev också högskoleprovet för första gången och fick 1,05 av 2,0. Helt okej.

November handlade mestadels om massa jobb och träning. Hade någon rolig bastukväll på brandstationen, åkte till Sundsvall på IKEA, var på personalfest på Wärdshuset med Kronan och sen i slutet på november åkte vi till Stockholm för en av årets roligaste helger! Shopping, mat, fint hotell och framförallt - SHM live i Friends Arenda, obeskrivligt bra!

Årets sista månad har även den bestått av en hel del jobb, men också massor av mys med vänner och familj, och en hel del annat såsom bakning och julklappsshopping i Umeå! Lämnade också in ansökan till komvux med förhoppningen om att utbilda mig till bagare. Hade en supermysig julafton med jullunch hos mamma och pappa och sen mat, mys, julklappar och spel hos Fredriks föräldrar. Juldagen blev det hockey i vanlig ordning, sen en sjukt rolig förfest här hemma innan vi begav oss till Wärsan där min kväll slutade rätt snabbt eftersom det sög. Jobbade mellandagarna och avslutade året med ett redigt illamående och fina vänner!

I övrigt har året genomsyrats av massor av träning som är bland det bästa jag vet, massor av god mat, fina vänner och galenheter! Har i det stora hela haft det troligtvis bästa året någonsin i mitt liv och jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv. Är otroligt tacksam för det och väntar med spänd förväntan på allt vad 2013 kan tänkas erbjuda. Förhoppningsvis en och en annan utlandsresa, att bli i ännu bättre träningsform och få fram lite mer definition på mina välgömda muskler (haha), att få chansen att bli bagare och ev. Stockholmsbo ett år framöver. Men annars att bara ha massor av roligt och vara riktigt spontan!

Vad gäller bloggen och dess uppdatering vågar jag inte lova något, vi får se hur det blir med den saken! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0