Variera styrketräningen

Inga frågor har kommit in och jag tar det som något positivt - att ni är nöjda med det jag skriver om och då fortsätter jag så.

Just nu är det väldigt mycket vardag i mitt liv. Städ, tvätt och fix hemma, matlagning och matlådefix, jobb och träning. Typ som idag, jobb, träning, middag, matlagning av matlådor till imorgon, tvätt, bakning av mina älskade mandel- och cashewrutor, dusch, disk och nu varvar jag ner i soffan. Lite tråkigt och enformigt, men jag ska försöka inspirera er med annat!

Träningen idag var grym iaf, ben/rumpa och svetten bara rann. Jag kör 15 reps nu, vilket är rätt psykiskt jobbigt, men jäkligt bra träning för huvudet (och musklerna såklart).

Det är väldigt bra att variera sin styrketräning och köra i olika perioder. Tung träning (6-8 reps), medel (10-12 reps) och lätt (12-15 reps). På så sätt hinner inte musklerna vänja sig vid en viss belastning, vilket kommer göra en både starkare och allsidigare. Kör man på samma vikter och samma antal reps kommer man sluta utvecklas - och det vill man ju inte! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0