Blomkålspizza

Har länge velat testa, och ikväll blev det middagsdejt med mig själv, så det passade utmärkt. Så jäkla gott och så jäkla enkelt! Det blir en väldigt stor pizza men också väldigt kalorisnål (beroende på topping förstås - men ett grymt alternativ till vanlig pizza!)

Mixa 200 g blomkål mosigt, blanda med 2 äggvitor och 2 tsk fiberhusk. Krydda med valfria kryddor (jag hade salt, oregano och pizza/pasta-kryddmix). Smöra/olja in ett bakplåtspapper och bred ut massan till en tunn pizzabotten. Grädda botten i 200 grader ca 20 minuter, den ska få färg och bli lätt gyllenbrun. Ta ut, släng på valfria tillbehör och grädda tills du är nöjd med färgen och osten har smält. Jag gjorde egen tomatsås och hade på favoritkombon - skinka, lök, champinjoner och riven ost. Såååååå gott. Lite persimon och Pepsi Max till efterrätt och nu ska jag bara slappa i soffan efter en intensiv dag på jobbet - ledig imorgon, wihoooo!


Kommentarer
Postat av: Clara

Fina du! I miss u!❤️

Svar: miss u toooo 💖💖
theresesandstroem.blogg.se

2013-11-16 @ 23:06:10
Postat av: Karin

Sötis! ❤️

Svar: puss gumman! 😘😘😘
theresesandstroem.blogg.se

2013-11-17 @ 12:33:31
Postat av: ruthies bbq & pizza

Good day! I just would like to offer you a huge thumbs up for your great information you have got here
on this post. I will be coming back to your web site for more soon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0