Att hitta sin inställning



Blev två huvudlösa bilder då jag gjorde sjukt fula grimaser på dessa två, haha!

Två bilder från passet igår. Tycker kroppen svarar bra på dieten hittills! Är så jäkla kul med tanke på hur den förra dieten gick (eller snarare inte gick). Där fick jag lägga ner massa ansträngning utan resultat.. Men då har jag idag också en sjukt bra inställning i jämförelse till då. Visst kan jag känna mig omotiverad (händer varje gång jag har bröd eller godis framför mig typ, haha!), men jag tror att jag ställde för höga krav på mig själv förra gången. Och det gjorde mig stressad. Och som ni vet är stress det sämsta när man ska försöka tappa. Jag har inga förväntningar den här gången, jag har sagt till mig själv att vill jag inte gå morgonpromenad - då gör jag inte det. Det föder automatiskt viljan att gå hos mig. Jag är så sjukt tvärtom. Samma sak med träningen, behöver jag inte träna varje dag, då längtar jag till gymmet. Man måste hitta det som fungerar för sig själv återigen. För jag är så förbannat envis, så om jag skulle sagt att jag var tvungen att gå VARJE morgon - då skulle jag gått VARJE morgon. Och hade jag pga. några omständigheter missat promenaden, då skulle jag blivit besviken på mig själv. Nu finns inga tvång - och därmed ingen besvikelse. Bara glädje och så ingen press.

Så precis som att vissa måste följa ett visst schema, fungerar jag bättre när viljan får styra. Men vi är olika - hitta din grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0