Pigg start



Dagen har varit ett moln av trötthet i stort sett. I alla fall från kl. 12 och framåt då jag började jobba. Innan dess hade jag dock faktiskt en grym morgon och mycket energi! Tror att tröttheten kan bero på det grymma benpasset jag fick till innan (självklart med mitt ögongodis som sällskap)! 

Har sen årsskiftet fokuserat på benböjen i benpassen och pga. att jag har jobbat riktigt mycket på djupet i böjen har jag prioriterat bort vissa övningar till fördel för många lätta(re) set böj. Gjorde tidigare som mest en 4a på 85 kg i böjen, men då gick jag endast ner till 90 grader. Idag gjorde jag en djuuuup etta på 85, med lite hjälp i bottenläget, så snart ska jag förhoppningsvis vara uppe i minst samma vikter som innan, bara djupare och bättre! Leker också lite med repetitionsantalet just nu, har ju tidigare endast kört 4-6-8-10 reps på varje övning men varierar lite nu. Kommer dock återgå till det vanliga framöver!

Tänkte faktiskt, för en gångs skull, dela med mig av hur passet såg ut:

BENBÖJ 
🔸20 kg, 10 reps
🔸20 kg, 10 reps
🔸40 kg, 10 reps
🔸40 kg, 10 reps
🔸50 kg, 10 reps
🔸50 kg, 10 reps
🔸60 kg, 10 reps
🔸70 kg, 6 reps
🔸80 kg, 1 rep
🔸85 kg, 1 rep

FRONTBÖJ - 4 set
🔸50 kg, 5 reps

UTFALLSGÅNG
🔸27,5 kg:s hantlar, 4 reps/ben
🔸25 kg:s hantlar, 6 reps/ben
🔸22,5 kg:s hantlar, 8 reps/ben
🔸20 kg:s hantlar, 10 reps/ben

BENPRESS - 4 set
🔸170 kg, 6 reps

RAKA MARKLYFT - 4 set
🔸75 kg, 4 reps

TÅHÄVNINGAR I SMITHMASKIN - 4 set
🔸70 kg, 6 reps
I SUPERSET MED: CABLE CRUNCH
🔸42,5 kg, 4 reps
🔸40 kg, 6 reps
🔸37,5 kg, 8 reps
🔸35 kg, 10 reps

Kör i vanliga fall fler magövningar också, men idag fick jag prioritera pga. tiden och då valde jag den jag gillar mest! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0