2011.

Detta inlägg påbörjade jag för mer än 3 veckor sen. Under en underbar långpromenad började jag försöka sammanfatta året som gått. Jag känner mig rätt mållös. Det blev allt annat än vad jag hade väntat mig. Och egentligen bara på bra sätt. Jag har lärt känna världens underbaraste pojke. Jag har dessutom lärt känna en hel del andra roliga, snälla och underbara människor. Jag har fått ett extrajobb. Jag har blivit moster igen. Jag har flyttat till en lägenhet med hjärtat. Jag har fått spendera mer underbar tid med min fina familj och mina fina vänner. Jag har fyllt 18, tagit körkort. Jag har tagit en serieseger med världens bästa lag. Det känns tråkigt att lämna ett fint år bakom sig, men samtidigt längtar jag till alla nya äventyr som 2012 kommer bjuda på. Thailand, bal, student, fallskärmshoppning, första sommaren som 18, osv. Det innebär också lite ansvar, arbetslös (eller arbetssökande?) till hösten, vilket innebär att man måste ta tag i saker, som tidigare aldrig varit ett problem. Å andra sidan kan jag inte låta bli att se det som en möjlighet, nu får man ju en chans att verkligen göra det man vill, bli det man vill bli. Med rätt ambitioner är allt möjligt!...hoppas jag. Tidigare har jag aldrig haft ett nyårslöfte, någonsin. Men i år ska jag ha ett. Eller snarare ett löfte för hela livet. Under året har jag lärt mig mer om mig själv, hur jag fungerar. Jag har insett att det knappast finns någon som är bättre på att älta saker än mig. Men nu, ska jag sluta bry mig om sånt jag inte kan förändra. Det ska bli mitt nyårslöfte. Jag är så duktig på att älta gamla saker, saker som hänt och som jag gjort. Men gjort är gjort, det går inte att förändra nu när tiden passerat.

Kvällen kommer spenderas med massa vänner och god mat, kan inte bli en bättre avslutning! Dags att lämna året bakom sig, 2012, kom och rocka min värld!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Helt fantastiskt skrivet Therese!

2012-01-01 @ 16:43:19
URL: http://mathildamarkusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0