Tårtbak


Bild från gårdagens sköna kvällspromenad, medan tårtfyllningarna stelnade i kylen. 

Såhär blev den efter många om och men. Tårtbottnar av en muffinssmet (de blev väldigt fluffiga). Mellan lagren blev det rårörda jordgubbar, riesenfluff och jordgubbsganache. Spacklade sedan tårtan med vit chokladganache med citron och sen ringlade jag smält mörk choklad runtom och strödde massa färska bär ovanpå. Dekorerade den imorse efter 10 st 100-meters intervaller på Lappvallen. Var så galet seg, så det fick bli ett snabbt pass. Skulle dessutom till tandläkaren innan jobbet också, där fick jag faktiskt MVG, så nu dröjer det - tack och lov - 1,5 år tills nästa gång! 

Har sen jobbat 12-20 med full fart hela tiden. Hade lyxen att få kycklingsallad serverad till middag hos Fredriks mamma och pappa när jag hade slutat. Tydligen fick tårtan MVG också, den var nästan slut när jag kom dit ☺️ 

Nu är det sovdags och imorgon är det kort dag på jobbet, plus en morgonpromenad, ev. ett pass på gymmet om kroppen känns pigg, och sen får vi se! Godnatt på er ❤️

Kommentarer
Postat av: Clara

Världens finaste vän!!!❤️❤️ och typ världens snyggaste tårta!😍😍😍

2014-06-05 @ 08:10:48
URL: http://claramarkeby.blogg.se
Postat av: Karin

Återigen, sjuuuukt imponerad! Seriöst typ snyggaste tårtan jag sett alltså! 😍 du är så duktig min fina vän!! 😘😘😘❤️

2014-06-05 @ 09:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0