En fantastisk sommar och en ny höst


Hörrni, vilken sommar det har varit. Min absolut bästa någonsin. Har aldrig mått så bra som denna sommar och aldrig varit så tacksam och positiv till livet. Jag vet inte vars jag ska börja. Det har gått för lång tid för att sammanfatta så jag tror att jag låter bilderna tala. Jag kommer i alla fall att minnas denna sommar med en otrolig värme inombords och jag har njutit som bara den. 

Därför känns det inte alls tråkigt med en höst och vinter framför fötterna. Jag har fått en beskärd del av D-vitamin och energi och nu lägger jag fullt ös på gymmet och jobbet. Axeln har sakta blivit bättre och bättre men smått gett sig till känna då och då. Inget som stör mig dock, men jag är förvånansvärt lyhörd för att vara jag. Det gav sig såklart inte så fort som jag först trodde det skulle, men all förbättring är tacksam och sjukgymnasten sa ju att det kan ta lång tid. 

Jag som hade tänkt köra på känsla i höst har såklart ändrat mig. Just nu är dock träningsschemat helt improviserat från pass till pass (har bestämda muskelgrupper men övningarna är oplanerade) och jag skriver inte ens i träningsdagboken. Tycker det är otroligt skönt och det går riktigt bra! Det enda som är negativt är väl att jag är nere på lägre vikter än innan axelinflammationen. Eftersom jag varit tvungen att trappa upp sakta har styrkan såklart minskat en hel del. Men jag måste väl inse att det var något jag gjorde förut som utlöste inflammationen och det är ju det jag måste komma åt - genom att lyssna på kroppen och inte gå ut till 110% jämt! Kosten däremot, är uppstyrt efter schema nu. Trivs så jäkla bra med det, så enkelt för både sinnet och kroppen. Har kört på känsla i sommar men nu känns det så härligt med bestämda måltider. Har lagt mig på kaloriöverskott nu för första gången någonsin och styrkan och energin är oslagbar! Dags att ta sig utanför den där jäkla komfortzonen, både vad gäller vågen och träningen, om man vill utvecklas, och det är ju just det jag vill! Min målbild är nog för många "för mycket", men ärligt talat så kunde jag inte bry mig mindre. Gör det för att jag vill det (just nu i alla fall) och så länge det känns bra och roligt så kommer jag köra hårt! Såklart är jag noga med sömn, vilodagar och att släppa på tyglarna då det bjuds på mat eller kalas, precis som jag gjort hela sommaren. Min största utmaning är att inte vara så hård mot mig själv, men jag försöker och jag tror att det är det som gett mig så mycket glädje och kvalitet på slutet! Framgångsreceptet kanske?!

Har inte bestämt än hur pass frekvent jag ska vara här. Denna sommar har jag verkligen levt och njutit, men då har jag aldrig bloggat så lite heller. Kan faktiskt se ett samband - istället för att blogga om det jag hittar på så njuter jag av det istället! Så fort jag känner för det, som idag, så kommer jag skriva, men annars får det vara! ;)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Pallan

Du är fantastisk! ❤️😘

Svar: Tack älskade du! Och DU är fantastisk! ❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-08-21 @ 19:21:51
Postat av: Clara

Du är så fantastiskt bra min finafina vän! Love u!❤️😘

Svar: Men tack underbaraste vän! Och detsamma, verkligen! Loveu!! ❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-08-21 @ 22:22:12
URL: http://claramarkeby.blogg.se
Postat av: Karin

Du är helt underbar bästavän. Lita på dig själv och var snäll mot dig själv så kommer du kunna uppnå allt du vill här i världen! Kärlek till dig!

Svar: Tack älskade, underbara, fina du! Dom orden betyder så mycket! Kärlek ❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-08-27 @ 14:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0