Livet är fint.

2012-07-29 @ 21:00:37 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Sen senast har det varit marknad. Oj så roligt jag har haft. Måste tacka alla som var med och gjorde min marknad helt underbar! Kommer kanske en liten bildbomb senare! Var dock riktigt sliten eftersom jag jobbade hela veckan och helgen, och dessutom hela veckan efter det. Slutade med att jag hade jobbat 11 dagar i rad. Helgen därpå var därför riktigt efterlängtad och vi åkte iväg till Holmträsk för att vila och ta det lugnt. Blev dock en hel del målande, men också massor av mat och mys tillsammans med Fredriks familj. Hade också besök av bästa Anna!

Den här veckan som varit har även den bestått av massa jobb, men även en del träning som jag längtat efter. Var ju nämligen sjuk innan marknan, hann träna typ en vecka innan marknan drog igång och efter den blev jag förkyld. Men den här veckan har jag kunnat köra igen! :) Har också haft tv- och bakdejt med Karin och Clara, kvällsragg och prat med Anna, besök hos syster och Wille igår, Holmträsk idag och en del annat.

Den översta bilden är från igår kväll då jag och hjärtat mitt hade middags/kvällsfika-mys framför tvn. Ost, kex, vindruvor, päron, melon och go-skinka. Har som sagt varit i Holmträsk idag och chillat. Gymmet för ett bröst/triceps-pass och sen middag som ni ser på bilden ovan. Idag gjorde jag en kycklinggryta och bulgursallad. Lite keso till det också! Riktigt gott :) Sen blev det en rejäl omgång dammtorkning! Riktigt skönt att ha det gjort. Också dusch såklart.

Nu har vi sett OS-simningen. Snart kvällsfika och film och imorgon jobb som vanligt. Trevlig kväll!

Fredag den trettonde

2012-07-13 @ 08:36:25 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Inte en lovande dag om man nu tror på det, fredag den trettonde alltså.. Igår jobbade jag till 18.30 och sen for jag hem för att äta middag. Hade besök hemma som ville fara ut, så jag åt lite snabbt och sen blev det duschen. Dom andra for på invigningen och jag gick hem till mamma och pappa för att hälsa på syster och Mia. Fick mig jordgubbar och glass och en cider. Sen drog jag på öltältet, skulle ju egentligen vara nykter men det gick ju som det gick.. Kul var det iaf!

Nu laddar jag inför jobbet som med all garanti kommer bli superstressigt.. Slutar kring 16 och då blir det middag och dusch! Sen utgång såklart!

Just det, träffade BB-Simon igår också!

Nya tag

2012-07-12 @ 10:19:28 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Igår var det onsdag, marknadsonsdag. Vilket innebär marknadscupen, för att vara ärlig så var vi inte speciellt dåliga, men ändå lyckades vi förlora varje match! Haha! Var kvar på Lappvallen tills finalen hade börjat och sen åkte vi hemåt för att fixa oss och duscha. Middag på pizzan med laget och sen for vi hem till Malin och Olliver. Satt där ett bra tag, gick förbi en sväng hemma där det var folk och sen blev det Wärsan! Hade sjukt skoj tills dess, men där inne hade jag inre så kul mot slutet...sen blev det tjafs och då blev det hemgång istället..jaja, nya tag! Nu ska vi ju ha kul!

Har nyss käkat frukost/lunch iaf. Avokadomackor och en skål med yoghurt, kvarg, jordgubbar, pumpafrön och kokoschips. Och några stora glas vatten på det. Ska fara på jobbet nu snart och jobba några timmar. Slutar vid 6 och då är det hem för att slänga i sig lite mat och duscha. Sen blir det nog öltältet med Emma!

Ha en fin dag!
...också några bilder från gårdagen på det!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2800261/images/2012/pic_207495174.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2800261/images/2012/pic_207495178.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2800261/images/2012/pic_207495190.jpg" class="image">

Marknadsvecka

2012-07-09 @ 08:57:51 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Och så var det dags....marknadsveckan har dragit igång! Fyfasen vad roligt! Ute på min morgonpromenad i morse gick jag förbi skolan, redan fylld med en del karuseller! Vilken känsla jag fick, är grymt taggad!

Träningen igår var så jäkla rolig. Skrattade hela, hela tiden! Vi lär nog inte vinna, men grymt skoj lär det bli hur som helst! Fixade dessutom tröjor igår, röda, med fint spraytryck som sög in i tröjan och försvann....fick rita konturer istället, men nu jäklar!

Har nästan nyss käkat frulle, så nu är det dags att göra sig klar för jobbet.

Godmorgon!

2012-07-08 @ 11:49:53 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Just nu ligger jag nyvaken i sängen efter en kväll i Strömsund igår. Eller snarare natt kanske. Under dagen lyckades vi ta oss hem från Stockholm och packa upp och tog det bara lugnt. Sen bjöd mamma och pappa på grillat och jordgubbar med glass! Efter det åkte vi hem och Malin, Calle och Olliver kom hit. Grabbarna drack och sen bestämde vi att vi skulle åka till Strömsund, så sagt och gjort. Kom fram typ halv 12 och fördrev tiden, sen när det hade stängt ställde vi oss i den milslånga langos-kön...kom därför inte hem förrän halv 5. Men kul var det!

Sista dagen i Stockholm ägnades åt shopping, lunch, powernap, god-jävla-dyr-pizza till middag och sen film på hotellrummet med jordgubbar och choklad!

Nu ska jag upp och äta något, sen ska jag nog ta min tennis-oskuld och inviga mitt nyinköpta tennisracket! Ikväll blir det träning med vårt lag inför marknadscupen, fyfan vad roligt med marknad!!!!

Borta bra, men hemma bäst

2012-07-07 @ 08:03:21 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Nu åker vi hemåt. Har just packat klart, så nu är det dags att checka ut, ta flygbussen till Bromma och åka hem. Har haft det riktigt mysigt, ätit massa god mat och en hel del pengar har det gått, trots att jag bara köpt ett(!!) klädesplagg.. Men en hel del annat roligt dock :)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2800261/images/2012/pic_207447321.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2800261/images/2012/pic_207447321.jpg" class="image">

Turist i sitt eget land

2012-07-05 @ 21:31:24 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Torsdag, helgen har ju inte ens börjat, skönt nanting! Idag for vi först ner till gymmet i typ en halvtimme, sjukt skönt och svettigt! Sen dusch och frukostbuffé! Var riktigt jäkla gott alltså! Åt så jag nästan rullade fram :) Sen fixade vi oss, och gick ut, hela vägen till Gröna Lund! En skön promenad och hann se en del av Stockholm som man inte sett tidigare! Åkte Jetline och Insane, sjukt kul!! Dock fick jag åka själv, för Fredrik va sån torris... Sen åt vi glass på Ben-and-Jerrys-glassbaren, mmm... Gick runt, spelade några spel och satt ner vid baren och chillade. Sen fick jag tillslut med Fredrik på Jetline! Sjukt skoj! Efter det gick vi på Skansen och kollade. Var dock en stoor besvikelse och helt ovärt spenderade pengar.. Åt "lunch" vid 4 på ett litet café och sen gick vi promenaden hem. Man får säga vad man vill om Stockholm, men det är jäkligt fint!

Somnade på sängen i en timme när vi kom tillbaka till hotellet, sen for vi ut, letade restaurang. Hittade en mysig uteservering och åt en kanongod fisk- och skaldjursgryta med saffran och aioli!

Nu sitter vi på Filmstaden Sergel i en biosalong och ska se Rock Of Ages.

Huvudstaden

2012-07-04 @ 23:01:27 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Ligger i sängen på hotellrummet och ser So You Think You Can Dance. Åkte från Åsele vid 7 imorse. Flög sedan från Umeå till Bromma och tog flygbussen in till stan. Checkade in på hotellet som låg typ 100(!) meter från Centralstationen, helt galet nära. Sen for vi ut och åt lunch på Taco Bar. Gick sedan runt, runt på stan. Fick med mig en klänning, schampo/balsam och ett blåbärspulver! Freddis shoppade också en del. Köpte sen yoghurtglass och gick runt i Gamla stan. Sprang även på några Åselebor, ja, världen är fan liten!

Efter en ganska lång dag ute i solen gick vi tillbaka till hotellet och somnade i sängarna nån timme. Bytte om och gick ut för att leta en restaurang. Satt oss på en uteservering och käkade. Fläskfilé med sparris, strips, sallad och beasås tog jag. Mycket god mat! Sen gick vi en sväng runt stan, tog ett stopp på Ica Sergel och köpte lite frukt och sen gick vi till hotellet igen. Satt oss i skybaren och tog en drink och snart tror jag tammetusan att jag somnar med kläderna på..

Imorgon blir det ett litet morgonbesök i gymmet för att sedan inta deras "super-frukost-buffé" som dom valt att kalla det. Bäst för dom att dom lever upp till mina, nu skyhöga, förväntningar! Senare blir det Gröna Lund och Skansen!

Och så ett stort grattis till min fina vän som tagit körkortet idag!! Skickar också en stor bamsekram då hennes supercoola farmor somnade in idag, livet är skört, så ta hand om varandra!

Den senaste tiden

2012-07-04 @ 09:47:44 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Jag jobbar och står i, tränar, umgås med alla fina människor omkring mig och njuter av livet. Har hänt mycket sen studenten (som för övrigt var helt jäkla underbar!). Har bl.a. varit på 50-årskalas, bowlat i Junsele, shoppat i Umeå, raggat, umgåtts med fina vänner, haft en grym midsommarkväll, cyklat till Holmträsk osv.

Skulle lägga upp en del bilder nu, men bloggappen laggar ju sönder.... Får se när jag tar tag i bloggandet på riktigt, det är egentligen mest jobbigt bara.. Hur som helst flyger jag och Fredrik ner till huvudstaden idag, stannar till lördag :)

Nu har jag visat att jag lever iaf. Uppdaterar mer på instagram under veckan!