Onsdag.

Sjukt trött efter en heldag på havet. Åkte ut vid 10 i morse. Åkte först till Turtle Island där dom hade en sköldpaddsuppfödning och räddade skadade sköldpaddor från havet. Sjukt söta var dom! Sen åkte vi vidare till en annan ö där det blev snorkling och fiskning. Hamn bara ut i vattnet så jävlades glasögonen, och sen var det massa djur som såg ut som trådar överallt och brändes som fan. Höll mig på båten istället och solade lite. Åkte vidare till en annan ö där jag och Fredrik först hoppade från högsta däcket på båten, var ca 6 meter. Sjukt skoj! Sen blev det lunch, stekt ris med kyckling och grönsaker. Efter det - lite mer bad, massa solning och fruktstund ;) Åkte hem efter ca 6 timmar ute på havet. For till skräddaren och testade min balklänning och trots att den var långt ifrån färdig känner jag mig väldigt positiv, tror den kommer bli superfin! Köpte en smoothie, åkte hem och spelade spel på Leifs iPad och duschade. For ner till byn och käkade middag. Blev seafood rakt igenom - räkor, bläckfisk, rock loaster och nån sorts fisk. Började bra då jag skulle smaka en sorts grönsaksblandning. Stoppade in allt i käften och tuggade. Precis när jag skulle svälja bränner det till som fan i munnen. Har alltså lyckats få i mig en hel bit chili. Svalde ner den i all förtvivlan. Sen domnade tungen, läpparna och halsen. Det är det värsta jag nånsin ätit. Hela munnen brann. Tårarna rann ofrivilligt. Stoppade i mig massor av ris och tillslut gick det äntligen över så jag kunde njuta av all god mat. Det var helt underbart gott! Ja, allt förutom bläckfisken få som var som att tugga på ett bildäck.. Drack en mojito på en liten bar och sen åkte vi hem och spelade kort. Nu måste jag borsta tänderna och sova. Ska bli grymt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0