Helgsammanfattning och recept

Vilken skön helg jag har haft ändå. Fredagskvällen blev lugn, med ett besök hos Susanne och Görgen och hockey på tvn. Lördag jobbade jag några timmar på Kronan, åt middag hos mamma och pappa och avslutade med choklad och skitsnack hos Anna.

Idag har jag jobbat 9-14 och sen gått en promenad med Anna, storhandlat med Freddan och så har jag ätit middag - kassler och blomkålsmos. Blir bandy lite senare, och mys i soffan såklart.

Insåg att jag var lite egoistisk igår då jag inte delade med mig av receptet på paleo-kladdkakan. Självklart ska ni få det! Verkligen hur god som helst! Jag börjar verkligen genuint gilla dessa nyttiga experiment, det blir liksom godare och godare för varje gång! Jag tror faktiskt inte man skulle kunna tro att den här är nyttig om man inte vet om det - så god är den!

Paleo-kladdkaka

Ingredienser:
*3 ägg
*10 dadlar
*2 dl mandelmjöl
*1 dl kokosflingor
*5 msk kakao
*1/2 dl kokosolja
*1 msk honung
*1 tsk vaniljpulver
*1 tsk bakpulver
*En nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader. Mixa dadlar och kokosflingor i en matberedare. Häll i mandelmjöl, kakao, vaniljpulver, bakpulver och salt och mixa lite till. Smält kokosoljan och häll ner i smeten tillsammans med honung och ägg. Mixa allt till en jämn smet. Smörj en form med kokosolja och pudra över extra kokosflingor. Häll smeten i formen och grädda i ugnen i ca 8 minuter, den ska vara kletig när du tar ut den. Ställ formen i kylen minst en timme innan servering.

Grundreceptet är ifrån http://www.dintraning.se/bloggar/asa/

Och så lite matbilder från helgen.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag blir så himla nyfiken, hur vet du vad du ska äta så det blir "rätt" och nyttigt? Jag tänker hela tiden att jag ska äta nyttigt men sen när jag står där i köket och ska laga något så vet jag aldrig vad.. Jag har ingen aning om vad som mättar, vad man ska äta före och efter träning, mellanmål med bra energi osv, osv. Har du något tips på vars man kan läsa om det här? Skulle jättegärna vilja få bättre koll på kosten! Tacksam för svar. :)

Svar: jag skriver ett längre inlägg om det! :)
theresesandstroem.blogg.se

2013-04-15 @ 15:44:28
URL: http://kkannafanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0