Lite mer tankar

Det blir många sånna här tankeinlägg. Jag har lite tankar att lufta kring detta med träning och kost och det är ju faktiskt min blogg, så här hamnar det.

Det var en tanke som slog mig när jag gick ner till gymmet idag. I mitt huvud tycker jag att jag borde kommit mycket längre med min träning än vad jag har gjort hittills. Jag tycker att jag har varit hälsosam länge och borde ha mycket bättre synliga resultat. Men sen blir jag realistisk och inser att jag inte för så längesen inte alls brydde mig speciellt mycket om maten och "bara" tränade för att det var en rolig grej och att jag mår bra av det. Idag är det annorlunda, inte just den punkten om att jag tränar för att det är roligt och att jag mår bra av det, för det är fortfarande viktiga anledningar till min träning, utan mer att jag tagit träningen till en ny nivå. Jag som aldrig skulle börja med styrketräning (ja, jag sa det för några år sedan), och vips är jag störtförälskad i det där jäkla gymmet. Jag drömmer om att öka vikten ytterligare i benböj (nästa pass ska jag ge 70 kg en chans), jag tränar massor för att lära mig göra chins, jag älskar att pressa musklerna tills de fullkomligt darrar osv. Förut åt jag inte heller quinoa eller ugnsrostade rödbetor till maten, utan då var det makaroner eller potatis. Till frukost var det bröd med messmör eller fil och vindruvor. Då tyckte jag det var bra, men min nivå för "bra" mat har höjts en del på senaste tiden. Speciellt sen jag blev kund hos Helena. Jag tycker jag borde vara så långt framåt i utvecklingen, så "vältränad". Men faktum är att jag inte varit seriös speciellt länge. Och något jag har förstått är att det TAR TID. Man måste förstå det. Och jag kan inte stressa upp mig mer över det jag borde gjort eller hur jag borde vara, för jag är inte allt det hur jag än vrider och vänder på det. Det är egentligen nu jag börjar ge min kropp en chans att förändras, och jag ska fortsätta jobba för det.

I måndags skickade jag in min matdagbok för föregående vecka till coach Helena. Varje tidigare vecka har jag fått till svar att hon tycker det har sett bra ut, MEN....och så har det varit olika anledningar till varför det inte varit perfekt. Men svaret jag fick tillbaka var att hon tyckte det såg jättebra ut, och att jag börjar få ordning på det nu. Och det var såååå skönt att få det bekräftat, för jag har faktiskt känt det så den senaste veckan, att jag börjar ha lite koll, förstå vad som funkar och inte. Det har blivit några "snedsteg", men jag har frågat, fått bra råd och börjar inse hur jag ska äta BRA. Och vill ni veta en sak? Det känns jättebra i kroppen. Att äta ren, bra mat. Och min hy har börjat bli jättefin. Och så börjar musklerna växa. Lovely.

Nu har jag surrat järnet med Emma och fikat mandel- och cashewrutor som jag lyckades fucka upp totalt, men dom blev hyfsat bra ändå. Nu är min handyman hemma också, så snart blir det sängen.

Imorgon ska ni få ett riktigt bra träningstips!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0