Lowcarb-frallor

Jag var inte bara uttråkad imorse, utan tydligen också senildement. Skulle ju ringa sjukgymnasten som hade telefontid mellan 8-8.30.... Ja, det får bli en annan dag helt enkelt.

Bakade gjorde jag i alla fall - lowcarb-frallor som blev suuuuupergoda! Hittade ett recept som inte krävde mer än en bunke och en slev! Ni hittar det längre ner!

For som sagt på gymmet en sväng också och brände av ett benpass, inte det bästa någonsin direkt, men jag blev trött och skakig i alla fall! Lax till middag och mer roligt än så kan jag tyvärr inte säga om den här dagen.

Imorgon däremot blir det kalas! Tar min fria dag för veckan imorgon istället för på lördag - mitt liv, mina regler ;)

Och så receptet då!

Lowcarb-frallor

*2,5 dl mandelmjöl
*2 dl pofiber
*1 msk fiberhusk
*1 tsk salt
*3 tsk bakpulver
*3 ägg
*2 dl kvarg
*0,5 dl vatten
*2 msk kokosolja
*Linfrön och sesamfrön

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och vispa ägg, kvarg, olja och vatten i en annan. Häll över de torra ingredienserna i kvargblandningen och rör om.
3. Forma degen med fuktade händer till 8 st jämnstora bullar (degen blir aningen kletig och därav fuktade händer)
4. Strö över linfrön och sesamfrön och grädda i ugnen ca 35-40 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0