Påskhelgen

Hade som sagt en helt underbar påskhelg. Jag behövde verkligen det. Mestadels åt vi (som det ska vara ;) och umgicks, men det blev även en del skoterkörning och åkning med längdskidorna nerför galna backar - vilket resulterade i massor av krascher och snö innanför kläderna, men oj så roligt. Blev även ca 1 mil åkning på längden. Här kommer lite bilder i alla fall.

Bild 1: Långfredag och Varpsjönappet. Avslutades med pizza i mosters bakugn som vi brukar, och massa mys med släkten förstås.

Bild 2: Hemmagjorda hamburgare på lowcarb-bröd ute i solen i Holmträsk på påskafton.

Bild 3: "Påskägget". Bara en massa underbar choklad.

Bild 4: Ryggläge i solen.

Bild 5: Efterrätt på frusen turkisk yoghurt med citron, florsocker och vanilj. Toppad med hallon och krossade flarn.

Bild 6: Grillning på påskdagen.

Bild 7: Klämmacka gjord på lowcarb-bröd (jättegott!) innan vi åkte hem igår.

Har rört på mig en del i helgen som sagt, och dessutom ätit massor, både nyttigt och onyttigt, men allt har varit underbart gott. Jag har haft med mig massor med bra alternativ på mat för att kunna njuta lite extra av efterrätt och godis. Åt lite efterrätt på fredagen, massa choklad och efterrätt på lördagen, och efterrätt på söndag. Annars har jag försökt hålla mig till bra och ren mat, ett undantag är också den vanliga klämmackan på lördagen, och pizzan på fredag såklart. Men jag planerade bra och noga och är väldigt nöjd med helgen. Det blev inget frossande, men jag gjorde val och njöt av ALLT. Underbart!

Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag! Imorgon ska jag bjuda på två grymma recept som jag gjorde idag, ett till middag, citron- och kokos- kycklingnuggets, och ett jättegott bröd med mandel och cashewnötter som dessutom var lowcarb - perfekt kvällsfika med 2 kokta ägg på ;)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0