Tråk-måndag

Vaknade av alarmet imorse, vet egentligen inte varför jag ställde det eftersom jag är ledig idag. Klev upp hur som helst, åt frukost i soffan och har inte gjort mycket vettigt sen dess, förutom att laga lunch (kyckling och råris), göra skinksås till matlådor och diska undan. Tänkte att jag kunde gå ut och gå, men det är riktigt skitväder ute. Tänkte baka, men då insåg jag att både matberedaren, stavmixern och elvispen är i nya lägenheten. Tänkte att jag kunde se film, men då har vi redan flyttat alla filmer, likaså min externa hårddisk med en massa nedladdade filmer.... Då tänkte jag att jag lika gärna kan börja fara med lite mer grejer till lägenheten, men då har ju Fredrik bilen på jobbet, och på cykeln får jag inte mycket saker med mig.. Ja, ni hör ju, jag är nog dömd att sitta med rumpan i soffan tills Fredrik slutar och vi drar på gymmet. Riktigt jäkla tråkigt. Ska ändå försöka hitta några recept man kan baka utan alla sorters verktyg, något måste jag göra!

Hoppas ni har det roligare än mig den här måndagen, ibland är det inte så dumt att jobba ändå ;)


Kommentarer
Postat av: tove

all mat du äter verkar så god! recept på skinksås?, äter aldrig det så kanske kan testa ? ;d

Svar: det är den! :) enkelt, men sååååå gott! skinksås gör jag bara på skinka, lök, vitlök, kryddor och matlagningsgrädde/lätt creme fraiche, och så äter jag det med massa broccoli och/eller fullkornspasta! mmmm... :)
theresesandstroem.blogg.se

2013-04-29 @ 15:51:17
URL: http://tnoordlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0