En fokusperiod

Nu är det måndag och start på en fokusperiod jag planerat länge. Jag har förberett mig mentalt och tänker nu räta upp vanorna igen. Jag har absolut inte gått totalt bananas i sommar som sagt, det har blivit mycket bra mat, men som sagt även en del sämre mat, vilket märks på både kropp och hy. Även på det där jäkla suget som gör sig påmint lite nu och då. Det känns faktiskt skönt om jag ska vara ärlig - höst och rutiner. Jag tänker hålla mig ifrån socker och vitt mjöl och endast äta av de bra kolhydraterna. Kommer fortsätta köra enligt periodisk fasta, tre mål om dagen mellan (ungefär) 11-19. Sjukt taggad på en hård träningshöst/vinter. Även där fortsätter jag på samma upplägg - ben/mage, bröst/axlar/triceps och rygg/biceps. Utöver det blir det konditionspass, bandy och promenader. Som sagt känns det riktigt skönt med riktiga rutiner och vardag igen. Om ni är intresserad av pepp och komma igång ni också så tycker jag ni ska hänga på! Jag har planerat 15 veckor med bra fokus, vilket innebär att jag går i mål 2 december, lagom till att lägga in fikamys och glöggkvällar i vardagen om man så vill. Vill ni ha råd och stöd så hör gärna av er, är vi många som kan peppa varandra är det ju bara roligt!

För att peppa mig själv lite extra har jag gjort en personlig skrivbok hos personligalmanacka.se som kommer fungera lite som en dagbok. Jag har matat framsidan full med peppande ord/bilder och hade tänkt fylla sidorna med att föra matdagbok, men också reflektera över känslor och tankar som uppstår. Jag tänker också att det kan vara roligt att ha kvar sen. Jag har aldrig varit en dagbokstjej, men alltid velat vara. Så det kan ju vara ännu en rolig utmaning. Tankar blir så mycket mer äkta på papper för mig.

Är övertygad om att det kommer bli jobbigt ibland, men så värt det i slutändan! Bra mat och bra träning - nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0