En underbar helg.

Åh, vilken underbar helg jag har haft. Kl. 20 i fredags låste jag dörren på jobbet och tog helg. Kom hem och så hade Fredrik fixat middag. Grillad kyckling, majs, sparris, melon, kvarg-tzatsiki och klyftpotatis. For sen och hälsade på kusinerna, åt jättegod jordgubbsorbet och surrade i flera timmar.

Lördag morgon åkte jag till Umeå med mamma och pappa. Strosade runt på Nolia och åkte runt till lite olika affärer utanför stan. Riktigt mysigt att umgås med dem själv en dag. När vi kom hem bytte jag om till träningskläder och så stack jag och Fredrik iväg och sprang intervaller på kyrkberget! Efter det blev det grillat till middag igen - nötkött och massa olika grönsaker, mums! Blev sen en kväll i soffan med film på tvn och bananglass (hacka upp 3 bananer i bitar och frys in i förväg - ta fram och mixa i matberedare med en msk vatten, släng i en rejäl sked mandelsmör - servera i två fina glas och njut!!!).

Sovmorgon i morse och sen efter lunch/frukost åkte vi ner till mamma och pappa och hängde ute i solen i flera timmar. Åkte hem och fikade, innan vi drog iväg på gymmet och körde ett bra benpass! Grillade till middag (japp, tredje kvällen i rad, kan aldrig bli för mycket!), blev fläskfilé och klyftpotatis, och så grillad tomat och majs såklart! Gjorde två olika såser med kvargbas också, en morotstzatsiki och en typ salsa/tomat-sås. Har sen avslutat kvällen med att säga hejda till Freddan som åkte iväg till Göteborg (alltid lika jobbigt), och sen gått en kvällsprommis med Anna och surrat ikapp!

Alltså en helt jäkla underbar ledig helg! Åh, jag behövde det så mycket! Laddat batterierna för en ny jobb- och träningsvecka, det behövs!

Hoppas ni har haft det minst lika bra!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jäklar va go bananglassen var!! :)

2013-08-08 @ 13:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0