Blomkålsmos

Äntligen lördag! Igårkväll blev en riktigt skön kväll med min fina vän Anna. Vi tände massa ljus, surrade massor och såg på en skräckis.

När Fredrik väckte mig imorse var det äntligen dags för frukost (bästa målet på dagen!): 2 kokta ägg och en knäckemacka med ost och alfalfagroddar. Sen for jag iväg och tränade lite fotboll, efteråt for jag och sprang intervaller på löpbandet i 30 minuter. Nu har jag duschat och ätit lunch. Hade en laxfilé i kylen och sen gjorde jag blomkålsmos till. Det kan vara typ det godaste jag vet.

Jag gör mitt blomkålsmos på:
*1 blomkålshuvud
*2 dl kvarg/turkisk yoghurt/crème fraîche.
*Valfria kryddor

Skär blomkålen i mindre bitar och koka riktigt mjuk. Häll av vattnet och kör blomkål, valfri mejeriprodukt och kryddor i matberedare. Klart!

Mitt mos blev lite rödaktigt eftersom jag hade i paprikakryddda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0