Chokladfluff som blev chokladsmet

Bästa efter-tränings-fikat på ja, jag vet inte när. Fy tusan vad gott detta var! Förra gången hade jag i lite kvarg efter ett recept men gillar inte riktigt blandningen av kakao och kvarg... Nu gjorde jag en egen variant, men det blev inget fluff längre, istället blev det en chokladsmet. Toppade den med en halv banan, några pistagenötter och pumpafrön. Alltså orden räcker inte till för att beskriva... Ni måste testa!!!

För en portion behövs:
*2 äggvitor
*2 tsk kakao
*1 msk mandelsmör
*1 tsk honung

Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Ha sen i resten av ingredienserna och vispa ihop. Toppa med vad du vill, men 1/2 banan och nötter/frön är verkligen att rekommendera! Så sjukt gott! Och dessutom bombat med protein, snabba kolhydrater som är perfekt efter träning, och bra fetter!

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Såg sjukt gott ut måste jag säga!

Svar: så jäkla gott vare! :) smakade typ smält glass/kladdkaka :)!!
theresesandstroem.blogg.se

2013-02-03 @ 22:18:43
Postat av: Clara

Håller med min syster, sjukt gott såg det ut! Men en fråga, vad är mandelsmör?

Svar: De smakade som smält glass/kladdkaka typ!! :) mandelsmör är mandlar som är mixade till ett smör typ. Inte mer avancerat än det låter :) finns ofta på typ Ica eller Coop och i hälsokostbutikerna. Kung Markatta är märket på mitt, vet att Renée Voltaire också har ett :) sök! :)
theresesandstroem.blogg.se

2013-02-04 @ 13:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0