En ny start

I höstas körde jag med en personlig tränare i fem veckor. Det blev lite ny träning, morgonpowerwalks varje dag och lite nytt tänk kring kosten. Jag blev väldigt glad, nöjd och positiv efteråt och kom en bra bit på vägen med att jobba med mig själv. Vill ni läsa berättelsen just efteråt la min personliga tränare ut den på sin blogg HÄR. Det finns ofta mycket som verkar bra på ytan, men sanningen är att jag har stora problem med min insida. Jag jobbar varje dag med mig själv för att komma dit jag vill och verkligen kunna titta på mig själv i spegeln och vara stolt! Denna resa på fem veckor blev ett stort steg i rätt riktning. Men fem veckor är kort tid att ändra ett beteende. Hösten och början av vintern gick otroligt bra. Men när julhelgen kom var det som att allt jag lärt mig om mig själv rasade och sen blev det inte sig likt. Det nya året har träningsmässigt varit bra, men kosten (kosten är ju så otroligt viktig för att få några synliga resultat av sin träning) och framförallt tankesättet är mitt stora problem. Jag har försökt men inser att jag måste ha hjälp att vända mitt tankesätt, för det har verkligen varit jobbigt.. Oj, vilken energi och tid jag lägger på att tänka, analysera och planera. Och sen den där ångesten. Om och om igen.
 
Nu är det såhär. Att jag har bestämt mig. För att ta hjälp. Jag har följt en bloggtjej i ca 1,5 år nu. Hon är otroligt duktig, inspirerande, jordnära osv. Hon har den kunskap och balans jag själv vill ha och hon är en enorm förebild för mig. Jag skickade iväg ett spontant mejl för ett tag sedan och fick svar direkt och sen innan jag visste ordet av hade jag signat upp mig på tre månaders PT-online. Klart och betalt helt enkelt! Har äntligen fått upplägget och känner redan nu att: YES. Det här kommer bli bra. Hon kommer få vända och vrida på många av mina tankar och funderingar och jag kommer få kämpa på med kosten och hitta min balans igen. Träningen är för mig bara ett roligt plus och det kommer bli roligt med variation.

Dessutom vill jag med detta också såklart forma om kroppen och hoppas att jag verkligen kan lyckas med det under dessa månader (och sedan själv ha verktygen för att fortsätta). Men även att jag hittar den där glädjen - att jag alltid är nöjd och stolt över mig själv, men ändå motiverad och peppad för att fortsätta utvecklas (utan negativ press och dåliga tankar!). Den här gången ska det bli för (förhoppningsvis) föralltid!
 
Med hänsyn till både henne (som har detta som sitt jobb) och till mig själv (som betalat för det) kommer jag inte lägga ut exakta träningspass, exakt kostschema osv. Men jag kommer fortsätta dela med mig av recept, träningstankar, övningstips, andra tankar och allt annat som tidigare.
 
Kör troligtvis igång på måndag som det ser ut, och känslan i magen är så positiv. Hoppas ni vill följa med!
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Det låter jättespännande stumpan! Hoppas du verkligen kommer nå dina mål, jag finns alltid med dig längs vägen! <3

2013-02-28 @ 12:37:38
Postat av: Matilda

Kör hårt Therese! Du är grym!

2013-02-28 @ 12:51:02
URL: http://matildamarkusson.blogg.se
Postat av: Emilia

grym du är Therese, kör hårt!

2013-02-28 @ 15:40:44
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se
Postat av: Karin

Spännande, jag tror på dig och finns här alltid! <3

2013-02-28 @ 16:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0