Crossfit-torsdag!

Idag kl. 10 var jag på plats på gymmet och körde crossfit med Emma K som planerat. Det roliga med crossfit är att det går att variera så sjukt mycket! Först körde vi lite rörlighet. Sen tränade vi lite teknik på frivändningar, sjukt svårt!

Efter det körde vi en styrkedel. Idag blev det On the minute, som innebär att man på varje minut ska göra ett visst antal reps av x antal övningar. Vi körde 3 frivändningar och 3 frontböj. Det innebär alltså att ju snabbare man kör, desto längre får man vila. Detta gjorde vi 10 minuter.

Sen var det dags för en AMRAP, vilket betyder as many rounds as possible. Förra gången körde vi 12 minuter och då skulle man göra så många varv man kunde av 10 knees to elbow, 10 burpees och 10 thrusters. Den här gången körde vi 3 push press, 6 smala armhävningar och 9 squats. Vi körde 3 min, vilade 1 och upprepade det 5 ggr. Svettigt och riktigt roligt! Just det, sen avslutade vi med lite mage också. 6 övningar där man körde 50 sek vardera med 15 sekunder vila emellan. Brände bra!

Efter träningen blev det lax och rättikagratäng till lunch. Fredrik for på jobbet för ett tag sen så nu ska jag byta om och gå ut och gå en sväng i det fina vädret!

Ska lägga ut receptet på nyttiga chokladbollar senare. Gjorde ju en variant med Emma för ett tag sen och idag slängde jag ihop en helt annan variant bara på en höft. Det som är så roligt är att det bara är att ta lite vad som helst och smaka av och försöka få till en bra konsistens!

Glömde fota lunchen, så ni får en bild på frukosten i morse istället. Försöker lära mig äta gröt, så imorse gjorde jag fiberhavregrynsgröt med ett rått ägg och jordnötssmör i. Ovanpå - banan, kokos och pistagenötter. Jag vet att det låter grymt äckligt med ett rått ägg i, men det smakar inget och känns inte alls och är ett utmärkt sätt att få i sig lite mer protein! Ha dock i det sist av allt när gröten är färdigkokad, annars koagulerar det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0