Ett stycke benpass

Imorse klev jag upp vid halv 8 för att äta frukost en stund innan träningen. Blev ett rågbröd med ägg och en apelsin på sidan om. Plus massa vatten och en kapsel Omega-3. For på gymmet med
Emma och idag var det ben på schemat. Har en grym träningsvärk i rygg och biceps så jag bestämde mig för att köra ett pass med kroppsvikt och många repetitioner. Såhär såg det ut:

*Djupa knäböj (med väldigt lätt stång för att hålla balansen)
*Utfallshopp
*Benspark i cablemaskinen (både för insida, utsida och baksida)
*Sissysquat
*Pistols
*Mjölksyrahopp (dom drar verkligen ut det sista ur benen).

Sammanlagt blev det ca 450 repetitioner, så det var med rätt sega ben jag gick hem i snöstormen.

Sissysquat är en övning jag kom över för ett tag sen men inte har provat förrän idag. Den tog riktigt bra! Här kan ni se videon på hur man gör (jag suger nämligen på att förklara):
http://m.youtube.com/#/watch?v=Hx9p7mt8oyE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DHx9p7mt8oyE&gl=SE

Kastade i mig en banan och lite skinka när jag kom hem! Viktigt att äta snabba kolhydrater, t.ex. en banan, och gärna lite protein direkt efter träning så inte musklerna bryts ner! Ät sen ett större mål mat inom 2 timmar! Men mer om det senare...

Nu blir det dusch och sen lunch på Kronan med kusin Emma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0