Tonfiskröra

Tonfiskröra är ju otroligt gott och finns i massa varianter. Imorse åt jag en väldigt lätt frukost innan fotbollsträningen för att jag ville sova så länge som möjligt. När jag sen kom hem och skulle ladda om för ett pass på gymmet behövde jag en snabb och lättgjord lunch. Så jag blandade ihop:
*Tonfisk
*Några skivor banan
*Färskost - paprika/chili
*Lite minikeso
*En stor näve ruccola
*1 ägg
*Några cashewnötter

Och sen pressade jag över lite citron. Blev faktiskt över förväntan! Mums!

Väl på gymmet hade jag inga planer på träningen, så det blev lite flummigt. Körde i alla fall 4 st 5-minutersintervaller på crosstrainern. Emellan dem lullade jag runt lite, hängde i chinsstången, sparkade på boxsäcken, gjorde lite burpees, surrade med kusin Emma osv. Men för idag dög det alldeles utmärkt.

Efter dusch så for jag och handlade med mamma. Vi gjorde sparrissoppa och hemgjort vitlöksbröd ikväll. Så underbart gott. Och ja, det var vitt, onyttigt bröd stekt i massor av vitlökssmör. Och i kylskåpet står en semla och väntar. Jag anser att man en dag i veckan verkligen kan äta det man vill och är sugen på. En dag är bara 15% av hela veckan. Och om man inte ligger i hårdträning för att uppnå ett visst mål är fördelningen 85/15 - med 85% väldigt bra mat och 15% lite sämre - ett väldigt bra upplägg. Men bara för det betyder inte det att det funkar för alla, vilket är otroligt viktigt att komma ihåg! Vi alla är olika. Med detta menar jag inte att jag är superstrikt med detta tänkesätt, och det varierar såklart från vecka till vecka, men jag tycker det är en bra riktlinje, och det är dit jag vill komma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0