Crosstrainer-intervaller

Har kommit hem efter en sväng på gymmet. Har fortfarande känningar av träningsvärk i benen sen torsdagens tunga benpass och intervallerna på löpbandet i lördags. Det är ju helt sjukt egentligen, har aldrig haft en så ihärdig träningsvärk! Ben på schemat idag, men som sagt kändes det inte rätt med ett tungt benpass idag. Istället blev det ett intervallpass på crosstrainern. Huvudsaken jag har fått svettas lite!

Körde först 10 minuter uppvärmning. Sen hittade jag en intervallserie med 30 sek arbete, 30 s aktiv vila, 30 s arbete och 5 min aktiv vila. Tyckte dock att 5 min aktiv vila var lite väl länge och gjorde en egen variant:
*30 s arbete (ca 80% av max)
*30 s lugnt trampande
*30 s arbete (ca 80% av max)
*2 min lugnt trampande

Upprepade detta 3 gånger, innan jag körde tabataintervaller som avslutning. Alltså 20 s max och 10 s vila, 8 gånger. Gjorde detta två gånger innan jag var svettig och nöjd. Passet tog exakt 45 min fr.o.m. uppvärmning till att jag var helt klar! Skönt!

Börjar jobba 12 idag, så jag ska tvätta lite sängkläder, laga lunch och göra i ordning fika till jobbet. Äter middagen när jag kommer hem strax efter 20.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0