Grymt benpass och granola-recept

Ligger i sängen nu och ska strax sova. Tänkte bara berätta att vi (jag och Freddan) körde grymmaste benpasset på ett tag ikväll! Blir förvånad om jag kan gå imorgon. Riktigt mör, och det var så sjukt gott med en stor portion lax, råris, kvargsås, majs och wokgrönsaker efteråt. Blev väldigt sen middag, tiden drog ut mycket på gymmet av någon anledning, men övningarna tog där de skulle!

Imorgon vankas stängning på jobbet, 12-20 med andra ord, så det blir upp med tuppen för ett rygg/bicepspass på gymmet. Sen ska jag göra hamburgare till lunch, ska testa en nyttig variant på hamburgerdressing, blir den bra så slänger jag väl upp receptet!

Tills dess kan ni gotta er i detta grymma receptet som jag hittade hos Fanny (http://bloggaromtraning.se/roethlisberger/) på "Chunky Monkey Granola". Originalreceptet finns alltså hos henne, men jag ändrade lite då jag inte hade alla ingredienser. (Granola är en ugnsbakad variant av müsli, alltså knaprigare.)

*1 banan
*60 g havregryn
*1/4 dl linfrön
*1/4 dl solrosfrön 
*3 msk vaniljproteinpulver -går nog bra att utesluta om man inte har pulver hemma, ta isf mer sötning!
*1 msk kakao
*40 g cashewnötter
*1 msk honung
*1/2 äggvita
*20 g kakaonibs

Mosa bananen i en skål. Blanda i resterande ingredienser. Kleta ut på en bakplåtspappersklädd plåt. Baka i ugnen på 175 grader i ca 20 min. Ta ut plåten var femte minut och rör om och sära på eventuella stora bitar. Sänk värmen till 75 grader och sätt en trägaffel i luckan, låt torka tills knaprigt, ca 30 min.

Ät precis som det är eller till kvarg/yoghurt. Huuuuur underbart gott som helst, smakar som godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0