Nyttig hamburgerdressing

Just nu är jag nog i mathimlen. Är så sjukt lyrisk eftersom jag nyss lyckades röra ihop en hamburgerdressing som nästan är identisk med vanlig i smaken - men med mycket bättre näringsvärden! Jag tycker dressingen till hamburgarna gör halva grejen, men dressingen man hittar på affären är väl inte direkt bra.. Hittade ett recept på internet igår, men bestämde mig för att freestyla istället och läsa på innehållsförteckningen på den vanliga dressingen! Resultatet blev underbart bra! Tyvärr blev det inga speciella mått då jag gick på ren känsla (man får ju inga direkta mått på en tub liksom..). Jag har uppskattat måtten väldigt grovt, men ni får ta dem med en nypa salt och prova er fram helt enkelt!

*Kvarg - ca 200 g
*Inlagd smörgåsgurka på burk (inte det bästa valet kanske, men det är det som gör smaken) - ca 20-25 skivor
*Lite av vattnet i gurkburken
*Tomatpuré - ca 1-2 msk
*Stevia strö - ca 1 msk
*Dijonsenap och vanlig senap - ca 1 msk sammanlagt
*Lökpulver
*Paprikakrydda
*Vitlökspulver
*Salt

Hacka gurkan i små bitar. Blanda alla ingredienser i en skål och smaka av.

Snart kommer Freddan hem och då blir det hamburgarlunch, ska bli kul att höra vad han tycker!

Och förresten, rygg- och bicepspasset gick sjukt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0