Träningsresultat

Att köpa en träningsdagbok har varit en av de bästa träningsprylarna jag har lagt pengarna på! Det är så otroligt enkelt att se om man blivit starkare, man kan få inspiration av gamla pass, eller bara en sån simpel sak att minnas vilka vikter man körde på sist - guldvärt. Jag tittade tillbaka lite i träningsdagboken och måste ge mig själv lite cred ändå för att jag blivit så mycket starkare!

*För 3 månader sen gjorde jag knappt en chin, idag var det rygg och biceps på schemat, och idag gjorde jag 4 chins (den fjärde med lite hjälp på slutet).

*Den 4/3 gjorde jag 10 reps med 45 kg i benböj. I förrgår gjorde jag 10 reps med 55 kg (efter att ha kört 4 reps på 70 kg, 6 reps på 65 kg och 8 reps på 60 kg).

*Förra bröstpasset pressade jag upp 50 kg 2 gånger. Det trodde jag inte skulle gå innan, men tji fick jag!

*Idag gör jag 30 burpees utan speciellt mycket ansträngning (coach Helena bombade mig verkligen med burpees), förut gjorde jag knappt 10.

Ökningen har såklart visat sig i hela kroppen och jag känner mig mycket starkare och uthålligare nu. Och dessutom känner jag att jag har styrkan att veta att jag kan öka - och det är så jäkla roligt! Träningen - styrketräningen framförallt - blir bara roligare och roligare och det är liksom en frizon att sticka iväg på gymmet. Såååå roligt!


Kommentarer
Postat av: Clara

Du är grym!

Svar: tack bästaste du!
theresesandstroem.blogg.se

2013-06-27 @ 20:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0