Recept på blåbärsscones

Igår till frukost gjorde jag paleo-blåbärsscones. Dom är grymt goda och denna gång tog jag fiberhusk och inte pofiber! Det blev jättebra faktiskt! Jag har skrivit att det ska vara inne i 15 minuter, men det bästa är att kolla på färgen och känna om det är klart. Hur som helst, ni måste testa, mums!

Paleo-blåbärsscones:
1-2 portioner

1/2 mosad banan
1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
en nypa salt
1 dl frysta blåbär
ca 1 tsk kardemumma

Rör ihop allt och tillsätt blåbären sist. Platta ut på plåt och nagga med en gaffel. Gör ett kors så går den lättare att dela sedan. Grädda runt 15 min i 200 grader.

Ät och njut med nåt bra pålägg, bregott och ost för mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0