Sötpotatis-pommes och onda ben

Roligt med respons på förra inlägget, och tack för era fina ord, det värmer otroligt! :)

Igår jobbade jag kväll, därför fick jag sova till 8, äta knäckemackor med avokado och ägg till frukost och sedan köra ett grymt benpass på gymmet med Fredrik. Det blev väldigt tungt i alla övningar, och det tog verkligen där det skulle - har sjukaste träningsvärken idag och den smög sig på redan igårkväll! Det blev:

*Benböj (först 3 uppvärmningsset och sen 4 tunga set)
*Utfall med kettlebells i händerna (4 set)
*Benpress (4 set). Ökade vikterna med 10 kilo sen sist - lärdom: man är starkare än man tror ;)
*Draken (4 set på varje ben)
*Finnen (4 set)
*Tåhävningar i smithmaskinen (4 set)

Sen spenderades dagen med lunch med Anna på Kronan, vikning av massa tvätt, matlagning och sen jobb på kvällen. Efter stängning hade vi personalmöte så jag var inte hemma förrän 22.30.

Idag har varit en ledig dag. Åt inte frukost förrän 10.30 och sen har vi inte gjort något speciellt. Varit hos Susanne och Görgen, handlat lite, fikat på Kronan osv. Gjorde i alla fall en kanongod middag - Kyckling marinerad i soja, ingefära, olivolja, vitlök, citron och kryddor. Sötpotatis-pommes, rivet äpple och sallad.

Det var första gången jag åt sötpotatis, men oj vilken positiv överraskning! Supergott! Skalade upp den, skar i stavar, gnuggade in dem i olivolja, hade på salt och timjan och sen la jag dem på ett galler och körde i ugnen på ca. 220 grader i ca 30 min. Om man tar ut dem efter en stund och snurrar på dem får man sånna där fina pommes-ränder också. Ett tips är att ha en plåt under också om det skulle droppa av dem. Testa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0