Spontan träning

Hade inte bestämt mig om jag skulle träna idag eller inte, och när klockan blev 19 började det bli försent att sticka iväg på gymmet. Bestämde mig för att fara iväg en sväng på brandstation och köra lite. Helt utan plan, förutom att jag tänkte köra lite för mage och axlar. Ett bra pass blev det ändå, lite typ "man tager vad man haver" eller kanske snarare "kör vad man känner för". Jag gjorde det som föll mig in liksom.

Först en cirkel av militärpress, crunches på boll och hantelyft i sidan på balansplatta. Sen 10 minuters löpning. En magcirkel med 6 olika övningar. 10 minuters löpning. Efter det tänkte jag spontant träna lite på huvudstående. Var lite nervös först, men tillslut tänkte jag bara: "fegis, det är ju bara att köra". Så jag slängde bara upp benen och så stod jag där med benen rätt upp i luften. Hade väggen som stöd bakom men lyckades ändå stå flera sekunder utan stöd - bra för att vara första gången! Körde flera gånger om. Nu ska jag fortsätta träna och sen avancera till handstående som är mitt mål. Roligt! Avslutade alltihop med ytterligare 10 minuters löpning. Svettig, glad och nöjd.

Har duschat och sett Gladiatorerna i min ensamhet eftersom alla andra är borta/upptagna ikväll. Ska strax fixa lite kvällsfika och se lite Gossip Girl.

Också lite fredagsbilder på det!


Kommentarer
Postat av: Karin

Världens finaste!

2013-03-01 @ 23:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0