Chokladbollsröra

Hur gott låter inte det till frukost liksom?! Ibland blir jag äcklad av söta saker på morgonen, men vissa dagar - som idag - var det supergott! Hittade receptet hos Emma och jag kommer garanterat göra det igen! Väldigt mäktigt var det dock, blev tvungen att lämna en del, men som sagt, sååååå gott (som allt annat ;))!

Stavmixa ihop:
*3/4 dl fiberhavregryn
*1,5 dl keso
*1/2 banan
*2 msk kakao
*1 tsk honung
*2 krm vaniljpulver

Mosa sen ihop:
*Andra halvan av bananen
*2 tsk nötsmör (hon hade använt jordnötssmör, jag tog mandelsmör)

Smeta ut röran på ett fat och ha på banan/nötsmörstoppingen. Jag strödde över solrosfrön för att få tugga i något. Mums!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0