Det där med mellanmål

Mellanmål är kanonbra för att hålla blodsockret och humöret uppe mellan måltiderna. Ofta kör man på något lätt, det man är van vid. Det kan vara knäckebröd, kvarg, yoghurt, keso eller frukt för att det är smidigt och man gör det av ren vana. Jag gör också det, kör fast alltså, och då blir det lätt samma hela tiden. Typ kvarg med hallon och nötter. Snabbt, enkelt och gott. Men ett mellanmål behöver inte nödvändigtvis vara frukostliknade mat. Något jag ofta gör när det finns lite tid eller jag har lessnat på kvarg, är att ta lite rester istället. En liten portion mat fungerar utmärkt som mellanmål - lite köttfärssås, en bit paj, en bit kycklingfilé, lite gratäng, soppa eller vad man nu har hemma. Snabbt, smidigt och innehåller ofta bra grejer. Dessutom älskar jag kall mat, så jag brukar oftast inte ens värma det. Allt smakar mera kallt! Perfekt om man inte har tillgång till mikro eller liknande.
 
Ett litet tips bara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0