Helgen i stan

Här var det tyst, som vanligt numera. Helgen var helt jäkla underbar och så otroligt välbehövlig. Fredagen har jag ju redan berättat om, men det kan ju vara kul att veta resten också! Lördagen startades med backintervaller från helvetet (massa hatkärlek), efteråt dusch såklart och sen åt vi hotellfrukost så gott det gick (blir så sjukt skakis av intervaller), men så jäkla gott var det! Kring 11 gick vi ut på stan och mötte upp kusin Andreas och Katrin. Vi tog tunnelbanan till Söder och strosade runt där mest hela dagen. Bl.a. åt vi lunch på Petters hamburgerrestaurang Käk, en upplevelse i sig! Haha! Hann också med en bit morotskaka på ett café, och så nåt besök i en hälsokostbutik. Mysigt var det i alla fall! På eftermiddagen innan vi skulle skiljas åkte vi med dom till deras lägenhet så vi skulle få se hur dom bodde också, riktigt roligt! På kvällen sen blev det ganska lugnt, åt middag på Kalori, åt lite mer naturgodis och såg Så mycket bättre och någon film i hotellsängen.

Söndagen sov vi lite längre och klev sen upp och åt en massa god frukost. Sen for vi ut på stan en sväng och strosade runt, åt lunch på Kalori och efter det stack vi iväg på SATS Zenit och körde ett rygg/biceps-pass. Alltid kul med stora, fräscha gym, men man saknar hemmagymmet lite extra, där man kan gå på som man vill ;) Blev en dusch, lite mer strosande på stan och sen middag på Kalori (japp, igen, sjukt god och fräsch mat!!!). Efter det hade vi köpt biobiljetter till Mig Äger Ingen, en ganska tragisk film egentligen, men helt okej om du frågar mig. 

Måndag morgon for Fredrik iväg på läkarundersökningen inför sitt helikoptercert. som vi egentligen for dit för. Jag själv klev upp senare, gick en liten morgonpromenad på löpbandet och åt sen en stor frukost (äggröran var så sjukt god, och så allt bröd förstås!). For ut på stan sen och gjorde av med en jäkla massa pengar på kläder, hihi. Mötte upp Fredrik och åt lunch på Kalori, drack kaffe på Waynes och shoppade ännu mer. På eftermiddagen åkte vi ut med Arlanda Express och sen flög vi hem på kvällen. 

Har varit så skönt att ta dagen som den kommer och bara göra det man känner för i några dagar. Men det var riktigt skönt att komma hem till vardagen igen och sen dess har jag hunnit bocka av två långa dagar på jobbet och två grymma träningspass. 

Idag är jag ledig, ligger i sängen och drar mig just nu men ska strax kliva upp och hälla i mig lite kaffe. Kl. 10 ska jag möta upp Emma på gymmet och sen får vi se hur dagen blir. 

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0