Tjurskallen

Lite halvt less just nu.. Började ju med djupa böj nån gång i december/januari och har kört stenhårt med dem en och ibland två gånger i veckan, 10 set/pass. (Kör ju rullande schema så ibland blir det 2 benpass per vecka och ibland 1). Allt för att öka rörligheten och framförallt styrkan i bottenläget. Har sakta men säkert trappat upp vikterna och det har gått riktigt bra! Har dock haft små känningar i höfterna just i böjen sen jag började böja under 90 grader. Har aldrig haft ont efter passet eller under andra övningar, utan bara känt lite smärta i böjen. Har såklart tänkt att det säkert är kroppen som vänjer sig vid en ny typ av belastning och har kört på.

Imorse kom jag på gymmet laddad för ett benpass men kände mig lite stelare än vanligt. Värmde upp rätt bra innan och fick redan från början känningar igen. Körde dock på med två uppvärmningsset och sen bestämde jag mig för att köra på låg vikt och många reps istället, rörligheten brukar bli bättre och smärtan brukar avta eftersom. Jag körde ändå 7 set på 40 kg á 10 reps vardera, men tillslut fick tjurskallen ge sig. Cyklade intensivt i 10 min istället. Bestämde mig för att fara tillbaka senare idag och köra lite till. Hoppade på cykeln och körde snabb cykling i 30 min, kändes riktigt bra och fick svettas rejält. Körde några lätta övningar i lite rehab-stuk och hoppas nu det ska bli bättre. Kommer vila från benböjen tills vi kommer hem från Thailand och hoppas att jag kan köra igång med dem igen när dieten börjar! Gissar att det är nån typ muskelklämning eller överbelastning efter att ha googlat (bra man kan diagnostisera sig själv via internet, haha!), så ska vila från böjen och vara lite lyhörd till smärtan så att det går över och jag kan köra igen! 

Jag som hade hoppats på att hinna prova PB på 90 kg innan dieten kör igång, jaja, det kommer fler chanser ;) 

Kommentarer
Postat av: Karin

Ibland måste man lyssna på kroppen, även om det är tråkigt! Är säker på att nya pb kommer komma ändå! 😊❤️

Svar: visst är det så stumpan 😊 puss påre!! ❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-02-20 @ 22:06:05
Postat av: Matilda Markusson

Jag hoppas att lite vila gör att de försvinner och att du kan satsa mot ditt PB igen. Jag vet hur det är att begränsas av smärta och det är frustrerande när huvudet vill så mycket men kroppen är inte riktigt med på samma sätt. Därför är det som sagt viktigt att lyssna på kroppen o dess signaler. Du ska se att du snart är "back on tack". Kör hårt, du är grym! 👏👏

Svar: tack snälla! ja, det suger rätt hårt och huvudet är sällan på samma nivå som kroppen...men det är bara att acceptera 😊 tack snälla! 👍🙏
theresesandstroem.blogg.se

2014-02-20 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0