År 2013

"Väntar med spänd förväntan på allt vad 2013 kan tänkas erbjuda. Förhoppningsvis en och en annan utlandsresa, att bli i ännu bättre träningsform och få fram lite mer definition på mina välgömda muskler (haha), att få chansen att bli bagare och ev. Stockholmsbo ett år framöver. Men annars att bara ha massor av roligt och vara riktigt spontan!" 

Så skrev jag i januari förra året. Ännu ett år över. Sjukt vad fort tiden går nu när man blir äldre.. Har varit ett bra år, men det blev kanske inte som jag trodde med facit i hand. Utlandsresan kan jag checka av, tillsammans med mina allra bästa vänner. Att bli i bättre form kan jag också checka av. Men däremot bagardrömmarna och planerna om Stockholm har inte alls blivit som planerat. Istället fick jag fast tjänst på Coop och planerar nu flytt till Göteborg med hjärtat nästa höst - inte riktigt som jag trott! Men det känns både spännande och skrämmande. Känns otroligt kul att se något annat! Vad jag ska göra där vet jag inte än, när alla frågar blir jag mest stressad, men jag tror att det löser sig bara man inte oroar sig för mycket. Självklart har jag planer, måste bara reda ut dem lite :)

En liten återblick då.. I januari började jag blogga om träningen. Jobbade alla helger hela månaden, gjorde nytt PB i marklyft (70 kg), satt upp träningsmål för nya året och stressade en hel del över livet. 

Åkte två svängar till Umeå i början på februari, tränade och jobbade på och skrev i slutet på månaden kostdagbok inför nyheten jag berättade i slutet på februari - att jag skulle köra med PT i tre månader framöver.

Den 4 mars startade jag igång med coach Helena och jag körde på ordentligt! Det blev mycket träning, men också mycket fokus på maten. Fick pussla ordentligt för att få allt att gå ihop med matlådor, vik på flera olika jobb, träning och så mys med nära och kära förstås. Hann dessutom med en resa till Övik för att se Modo-Färjestad, slutade såklart med vinst!

April månad började med påsklov. Checkade ut från Åsele och försvann till Holmträsk några dagar. Välbehövligt efter massor med jobb. Kom hem och kämpade på hårt med chinsträningen som varit mitt största mål i år, och så vände ett lite deppigt vinterhumör till positivare tankar och längtan. Åkte på en SPA-helg med Emma i Östersund och mådde gott, köpte ny soffa och så flyttade vi in i nya lägenheten i slutet på månaden. Avlutade april med Valborgsfest och fina vänner.

I maj började jag min tjänst som frukt- och grönt-ansvarig på Coop och sa ifrån mig alla andra vik, kan säga att en stor sten släppte från axlarna - lycka att ha ett fast schema och kunna planera. Första helgen i månaden hade vi personalfest med jobbet i Vilhelmina och så hämtade jag och Fredrik soffan i Umeå som vi blev tvungna att ta in genom fönstret då den var lite större än anat. Kämpade på för att få någon ordning på kaoset i lägenheten, men fick en paus då vi bilade ner till Stockholm och bodde hos Fredriks släkt. Sprang även backintervaller i Åslia-backen, galnaste träningspasset tror jag! Haha! 

I juni kom den efterlängtade semestern, en sjukt efterlängtad vecka i Turkiet med mina allra bästa vänner. Sjukt kul att kunna åka tillsammans sådär! De tre månaderna med coach Helena tog slut och jag började styra upp träning och kost på egen hand (med hjälp av Freddan såklart), det blev nytt träningsupplägg (som jag fortfarande kör efter, fungerar klockrent) och periodisk fasta (16:8), och så insåg jag i slutet på månaden att jag hade utvecklats riktigt bra i träningen. Riktigt roligt!

Startade juli med en släng av förkylning och en del deppiga tankar när jag insåg att jag skulle jobba hela sommaren. Marknaden kom och tog mig med storm. Fick vara ledig både lördag och söndag, vilket jag inte varit på hur många år som helst. Hade den bästa helgen på länge. Det var så jäkla grymt! Skrev ett inlägg om motivation och hade lite receptmani.

Augusti blev en riktig sommarmånad trots allt jobb. Massvis med grillning, tog årets första dopp, åkte på Nolia med mamma och pappa, åkte båt, tog massa promenader med sommarpratarna i lurarna. Och så gjorde jag nytt chinsrekord (5 st), köpte nya träningsskor, hade Pink Party med bästa tjejerna, gick äventyrsbana 10 m upp i luften i Ö-vik med Freddan, brände av grymma träningspass, lärde mig dricka kaffe och drog igång en 15-veckors "diet". En sjukt bra månad!

Eftersom jag hade strikta rutiner i september blev det en rätt ointressant månad - tränade stenhårt, skötte kosten strikt och jobbade som bara den. Med handen på hjärtat mådde jag ändå otroligt bra här. Gjorde nytt PB i chins (7 st) och marklyft (100 kg)!

Fyllde 20 år på oktobers första dag. Inget fika dock, det sparade jag till helgen då jag efter 7 sockerfria veckor skulle fika. Kan säga att jag gjorde det ordentligt! Fick i alla fall sjukt fina presenter, och i mitten på månaden kidnappade mina bästa vänner mig, körde mig till Umeå och gav mig en helt underbar dag. Annars flöt vardagen på som vanligt, gjorde nytt PB i marklyft igen - 110 kg, och det är numera känt hos de flesta i Åsele då det var en av frågorna i en quiz för kunderna på jobbet! Haha! Gjorde också 8 chins - nytt rekord! Här började jag själv märks att hård träning hade gett resultat (muskler!!!).

Höjdpunkten i november var Stockholmsresan med Fredrik, det var otroligt skönt att komma iväg och göra något annat. En del träning, shopping, mat och mys och bara en sån där riktigt må-bra-helg! Annars blev det en väldigt vardaglig månad med massa träning och bra mat.

December firades med två PB i bänkpress (först 60 och sen 67,5), massa fika och bakning, julfest med jobbet och massor med julmys. Avslutade den periodiska fastan och därmed "dieten" och äter numera 4-5 mål om dagen (inkl. frukost). Har varit lite mer "loose" med träningen och kosten under december och njutit av spontana fikor och middagar. Men överlag har jag ändå hållit mig till mina matlådor, bortsett från en del choklad då ;) Har såklart också sett lucia, haft två underbara julaftnar, festat (lite för hårt) på juldagen och umgåtts med alla nära i massor. Firade in ett nyktert 2014 med heeeeela familjen min. Slog dessutom nytt PB i marklyft på julafton - 112,5 kg! 

Man kan väl minst sagt säga att det har varit mitt bästa träningsår någonsin! Har utvecklats mer än jag hade trott och jag är sjukt stolt och nöjd. Det har varit ett omtumlade år mentalt, men jag är även där mer stabil och tillfreds än vad jag trodde jag skulle kunna bli. Jag har kommit otroligt långt med mig själv på ett år och jobbat stenhårt på alla möjliga sätt. Har blivit överöst med så sjukt mycket beröm detta år - både gällande träning, jobb men också mig själv som person, och jag har växt otroligt mycket. Har lärt mig ta ansvar genom jobbet och är så tacksam för allt förtroende jag fått. Är så galet glad över mina fina arbetskamrater, men också över min underbara familj och släkt, min älskade sambo och mina fantastiska vänner. Älskar er alla!

I det stora hela har det varit ett fantastiskt år, såklart med upp- och nedgångar, men väldigt bra ändå! Ser dock framemot 2014 otroligt mycket - Thailand, semester, flytt till Göteborg, umgänge med nära och kära, massvis med träning och förhoppningsvis fler resor! Otroligt taggad på att utvecklas ännu mer och leva fullt ut! Träningsmål kommer senare, ska slipa på dem lite mer! 

Kommentarer
Postat av: Clara

Härlig resumé! Du förtjänar allt beröm du får, och mer därtill! Du är fantastiskt bra min vän! Love u!❤️Puss

Svar: Men tack fina du, och detsamma! Du är underbar. Love u too!!!! ❤️❤️❤️❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-01-02 @ 17:03:49
Postat av: Karin

Du är helt fantastisk, kom alltid ihåg det! Älskar dig! ❤️

Svar: Och DU är fantastisk! Älskar dig med ❤️
theresesandstroem.blogg.se

2014-01-03 @ 12:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0