Hälsohets?


Läste några inlägg imorse om det här med ätstörningar och träningshets. Det skapade en del tankar hos mig och jag insåg att jag kanske är en del av det också. Men jag tror att den här träningshetsen som vi beskyller media för, den hetsen kommer från oss. Det är vi själva som låter oss påverkas och stressas upp av de krav som vi påstås ha på oss. Den hårda sanningen, tror jag, är att vi själva låter det påverka oss, och det är bara du själv som kan ta distans från den. Det kommer alltid finnas press från media och utsidan om utseende, pengar, jobb osv. Det ska presteras i allt, och träning och hälsa är just nu trenden som råder. Om du själv inte är tillräckligt stark för att stå emot den pressen, då måste du söka hjälp för det.

Jag hoppas såklart att jag inte bidrar till hets, för jag vill innerst inne bara inspirera. Om min blogg hetsar dig så är mitt råd att sluta läsa. Det här är min livsstil som jag har valt - och trivs fantastiskt bra med - men om den inte fungerar för dig måste du hitta ditt sätt att leva på. Vi måste återigen komma ihåg att vi är ofantligt olika, med helt skilda intressen, och vi måste anpassa våra liv efter det. Gör det du tycker är kul och det du mår bra av för stunden, det är det enda som räknas. 

Kommentarer
Postat av: Emma Vallgren

Jag inspireras bara av din blogg, tkr det är kul att se hur bra det går för dig! 125kg i marklyft!! :-)
Men du har rätt i att vi är olika. Hur du tränar är inte vad jag behöver/vill träna. Och den här träningshetsen är ju galen, för att vara en "vanlig motionär" måste du idag typ göra en klassiker. Det har som blivit allt eller inget när det gäller träningen. Nej, det gäller att hitta sin grej och sitt mål. Och jag vet vad mitt mål är, att lyckas göra en chin!

Svar: tack snälla! vad glad jag blir :)

nämen det är ju faktiskt så, och även om det är lätt att dras med i andras träning och kost måste man försöka hitta sin egna nivå! som du säger har ju ribban höjts otroligt och det skrämmer en lite att man idag ska ha så höga mål med träningen istället för att bara må bra!

låter som ett kanonbra mål! nöt på med negativa chins (hoppa upp och håll emot på vägen ner), snart gör du en lätt! 😊
theresesandstroem.blogg.se

2014-01-31 @ 09:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0