Intervaller


Svettig, skakis och trött. Som det ska vara efter intervaller! Motivationen innan var på minus. Har haft en riktigt seg dag och humöret har inte varit på topp direkt. Men som varje gång så vet jag innerst inne vad träningen ger mig efteråt, även om det då krävs en jäkla tjurskallighet för att det ska bli gjort. Gjort blev det minsann, och jag är ALLTID lika nöjd efteråt. 

Tappar mer och mer viljan att köra långa, sega löprundor eller långa pass på crosstrainern. Det motiverar mig inte alls. Visst kan det vara mysigt att springa en varm sommarkväll typ, men det händer ju inte allt för ofta. Nä, snabba, intensiva pass är mer min melodi vad gäller konditionsträningen just nu. Idag blev det uppvärmning och sen tre tabataintervaller.

🔹10% lutning, 12 i hastighet.
🔹6,5% lutning, 14 i hastighet.
🔹2% i lutning, 16 i hastighet.

Tyvärr kände jag av den sjuka träningsvärken i benen enormt mycket och det brände rejält i musklerna. Men då fick psyket som vanligt också en rejäl dos hårdträning! 😉 Nu ligger jag hemma på mattan och ska stretcha, sen blir det kycklingwok till middag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0